הערעור התקבל

שמע ישראל בהר הבית: הפסיקה שיצרה מתח ביטחוני בוטלה

בית המשפט המחוזי החליט להפוך את החלטת ביהמ"ש השלום, וקיבל את ערעור המשטרה לפיו יש לשחרר את הצעירים שהתפללו בהר הבית רק בכפוף לתנאים מגבילים (חדשות)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
הנערים שקראו קריאת שמע בהר הבית בכניסה לדיונם היום בביהמ"ש המחוזי (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

החלטת שופט ביהמ"ש השלום, ציון סהראי, לפיו מותר ליהודים לקרוא 'שמע ישראל' ולהשתחוות בהר הבית, וכי אין בכך עבירה שמצדיקה מעצר של משטרת ישראל, יצרה מתח ביטחוני רב והתסיסה מחדש את הגורמים המאיימים ממילא, כגון חמאס.

אלא שהערב, בתום דיון ארוך, החליט ביהמ"ש המחוזי לבטל את החלטת סהראי ולקבל את ערעור המשטרה, ולכן הנערים שהואשמו בקריאת 'שמע ישראל' בהר הבית ישחוררו כפוף לתנאים מגבילים.

בהסבר לפסק הדין כתבה שופטת המחוזי: "מחומר הראיות שהוצג לי - ובכלל זה דו"חות פעולה, סרטונים וחומרים נוספים - עולה לכאורה כי כללי הביקור בהר הבית הוסברו למשיבים בטרם כניסתם למתחם, לרבות האיסור על פעילות דתית/פולחנית בעלת סממנים חיצויים גלויים. כן עולה כי לאחר כניסתם למתחם הר הבית, קראו המשיבים בקול קריאות שמע ישראל, השתטחו על הרצפה וצעקו על השוטרים. לא אחת נקבע בפסיקה כי מעשים מסוג זה, המפרים את כללי הביקור במתחם הר הבית, עשויים להקים עבירה של התנהגות במקום ציבורי העלולה להביא להפרת השלום. במקרה שלפנינו יש לקבוע כי בהתנהלות המתוארת המיוחסת למשיבים, המפרה את ההגבלות שהוטלו על הביקור בהר הבית, מקום טעון ורגיש ביותר מבחינה ביטחונית, יש כדי לבסס חשד סביר לביצוע עבירה".

(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

כזכור, בשבוע שעבר שלושה נערים הורחקו מהר הבית לאחר שהשתחוו וקראו קריאת שמע בעת עלייתם למקום. בעקבות כך הגיש ארגון 'חוננו' באמצעות עו"ד נתי רום עתירה, כאשר לטענתם שר הביטחון ומפכ"ל המשטרה הצהירו על חופש פולחן דת מלא ואין שום הוראה חוקתית או ממשלתית האוסרת זאת.

השופט ציון סהראי, בפסק דין שעורר סערה רבה, קבע כי אכן לא ניתן לומר כי מעשים אלו הם בכוונה לגרום למהומה וקיבל את העתירה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר