המלחמה באוקראינה נמשכת

רוסיה מאשימה את המערב בחוסר • סלובקיה: אנחנו הבאים

לאחר סירובה של ארצות הברית להצעה הרוסית להסיר סנקציות בתמורה לשחרור המצור הימי - ברוסיה מאשימים את המערב במחסור העולמי • בסלובקיה טוענים: אנחנו המטרה הבאה (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות יבגני זבגורודני)

המלחמה באוקראינה: אחרי שבמערב האשימו את רוסיה במצור ימי על אוקראינה שמונע אספקת תבואה למדינות רבות ברחבי העולם, ברוסיה הציעו לארצות הברית ומדינות המערב להסיר את הסנקציות נגד רוסיה בתמורה לביטול המצור הימי.

מוקדם יותר היום (חמישי) ארצות הברית הודיעה כי היא דוחה את ההצעה הרוסית לביטול המצור הימי על אוקראינה בתמורה להסרת סנקציות. דובר משרד החוץ של ארה"ב, נד פרייס אמר כי מדובר בהבטחות ריקות וכי הפתרון לעליית המחירים הוא "סיום המלחמה האכזרית של הרוסים".

ברוסיה הגיבו לדחייה של המערב ואמרו כי בגלל הסנקציות המערביות תהיה בעיה באספקת תבואה לרחבי העולם - וכי לרוסיה אין שום אחריות בעניין.

לצד זאת, מוקדם יותר הבנק העולמי פרסם אזהרה מפני מיתון עולמי בגלל המלחמה באוקראינה. על פי נתוני הבנק העולמי, כלכלת גרמניה הואטה באופן משמעותי בעקבות העלייה במחירי האנרגיה במדינה.

בנוסף, בבנק העולמי אומרים כי בעקבות המלחמה צפוי מחסור חמור בדשנים, דבר שעשוי לייקר את כל הצומח.

נשיא הבנק העולמי אמר היום כי "כשאנחנו מסתכלים על התמ"ג העולמי קשה לראות איך אנחנו נמנעים ממיתון עולמי" עוד אמר: "עצם העלייה במחירי האנרגיה יכולה להביא למיתון בכלכלה העולמית".

בתוך כך, ראש ממשלת סלובקיה אמר היום כי אם אוקראינה תיפול סלובקיה תהיה המטרה הבאה של נשיא רוסיה פוטין. "אנחנו הבאים בתור. אם אוקראינה תיפול רוסיה תתקדם רחוק יותר - זה חשוב שהעולם בכלל והאיחוד האירופי בפרט יידע את זה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר