אבוטבול לשר החוץ: עצור את חילולי השבת

יו"ר השדולה לשמירת השבת ח"כ משה אבוטבול הגיש אתמול מכתב לשר החוץ יאיר לפיד בו ביקש להורות על עצירת האימונים בשבת של מאבטחי שגרירויות ישראל באירופה (ארץ)

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

יו"ר השדולה לשמירת השבת ח"כ משה אבוטבול (ש"ס) הגיש אתמול (חמישי) מכתב לשר החוץ יאיר לפיד בו ביקש להורות על עצירת האימונים בשבת של מאבטחי שגרירויות ישראל באירופה.

זאת בעקבות פרסום ב'מקור ראשון' על פיו מאבטחי שגרירויות ישראל נדרשים לעבוד בשבתות, בניגוד לנוהל המקובל שבימי המנוחה מאבטחי בטמ"ח עוסקים אך ורק בפעילות מבצעית הנדרשת להבטחת שלום אנשינו והמתקנים הישראלים בחו"ל

ח"כ משה אבוטבול הגיש פנייה דחופה לשר החוץ בנושא, וציין כי מאבטחי הבטמ"ח בהיותם שליחי מדינה וממלאים תפקיד ממלכתי, חל עליהם סעיף 10 לחוק הלאום הקובע כי "שבת ומועדי ישראל הם ימי המנוחה הקבועים במדינה; למי שאינם יהודים זכות לקיים את ימי המנוחה בשבתם ובחגיהם". עוד הוסיף ח"כ אבוטבול כי נושא זה מוסדר בסעיף 18א לפקודת סדרי השלטון והמשפט ובהודעה על קביעת ימי מנוחה לשאינם יהודים שנתנה הממשלה מכוח סעיף זה.

"לנוכח האמור לעיל, ומאחר שישראל היא מדינה יהודית" כתב אבוטבול. "כל פעולה ביטחונית שאין בה שמירת הגוף והנפש ואבטחת מתקנים נדחית ליום חול, וכל האימונים - לרבות ביחידות צה"ל, משטרת ישראל, שב"כ ויתר זרועות הביטחון של המדינה אינם מתקיימים בשבת".

"כיו"ר שדולת הכנסת למען שמירת השבת, אבקשך להורות מיד על עצירת כל האימונים בשבת ומתן מנוחה לבחורינו הטובים", חתם אבוטבול.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר