המתווה החדש

ימי החופשה יהיו דומים לימי "בין הזמנים"?

יוזמה חדשה של ליברמן והתאחדות התעשיינים רוצה לשנות לחלוטין את ימי החופשה בישראל כשלמעשה ה"חופש הגדול" יקוצר ויפוצל כשימי החופשה יועברו סביב חגי תשרי (בארץ)

(צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

על פי התכנית החדשה של שר האוצר, אביגדור ליברמן צפויים שינויים משמעותיים בימי החופשה בישראל באופן שיידמה מאד לימי בין הזמנים המקובלים בציבור החרדי. ליברמן הודיע כי יתמוך בתמורה לקבלת התכנית, בהעלאת שכר המורים, כך דווח בחדשות 12.

על פי התכנית שמציע ליברמן בשיתוף פעולה עם התאחדות התעשיינים יותאמו ימי החופשה של התלמידים לימי החופשה של ההורים בשונה מהמצב העכשווי בו ההורים עובדים בימי החופש וצריכים למצוא פתרונות לילדיהם במשך חודשיים.

על פי המתווה החדש שנקרא "אוגוסט-תשרי" בחודש יולי הלימודים ימשכו כסדרם (המורים מאבדים כ-21 ימי חופשה). בחודש אוגוסט: יוצאים לחופש הגדול, אין לימודים. בחודשי ספטמבר-אוקטובר: האחדה בין כל חגי תשרי - חופשה על כל חודש תשרי בצירוף של שבועים נוספים לפני או אחרי תשרי.

כך למשל על פי התכנית, ב-2022 מערכת החינוך תצא לחופש ב-א' תשרי, 25.9, ערב ראש השנה, ותחזור מהחופש ב-3.11, שבועיים לאחר סיום חג הסוכות. המורים יקבלו כך בחזרה 17 ימי חופשה מתוך 21 הימים שמגיעים להם, בגשרים שבין החגים ובשבועיים שלאחר סוכות. 4 ימי חופשה נוספים שמגיעים למורים, יהיו ימי חופשה עצמאיים והם יוחזרו למורים בתאריכים לבחירתם.

התאריכים הללו אמנם מתאימים רק לשנת הלימודים 2022-2023, אך על פי המתווה שמוצע, תוכנית החופשות של תשרי תפורסם תמיד לשלוש שנים מראש, ותקבע לפי המועד שבו חל חודש תשרי כשהחופשה תותאם באופן קבוע לימי חגי תשרי. ימי החופשה הנותרים יוענקו למורים לניצול בתאריכים לבחירתם. בשנים שבהן ראש השנה חל בתחילת ספטמבר החופשה של אוגוסט ותשרי תחובר יחד וימי החופש הנוספים יהיו לפני תשרי ולא אחריו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר