הימין בממשלה מתעורר?

שקד ואורבך נגד ליברמן: "נדאג שלומדי התורה לא יפגעו"

יממה לאחר דברי ההסתה של שר האוצר נגד האברכים ובחורי הישיבות ורצונו לקצץ במשכורתם, מצטרפים שרת הפנים ויו"ר ועדת הכנסת לשר המשפטים ומצהירים כי ילחמו בכך (חדשות)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: דוברות)

שרת הפנים איילת שקד ויו"ר ועדת הכנסת ניר אורבך החליטו לפני יותר מחודשיים, שעות לאחר פרישת חברתם למפלגה עידית סילמן מהקואליציה, כי יפעלו יחד בכל החלטה, ואליהם הצטרף גם סגן השר במשרד רה"מ, ח"כ אביר קארה. המהלך הזה יצר כוח פוליטי ופנים קואליציוני גדול אצל השלושה, שיודעים שכוחם גדול גם בחוץ, מול האופוזיציה והליכוד.

בעקבות כך, יש להתייחס יותר ברצינות לדבריהם היום (שלישי), שצריכים לשמח את בני התורה בישראל. בסיור שערכו שקד ואורבך בזיכרון יעקב אמרו השניים כי לא יתנו לשר האוצר לקצץ בתקציבי הישיבות והכוללים: "אנחנו בימינה מכירים בלימוד התורה כערך ואנחנו יודעים שלומדי התורה מוסרים את נפשם למען עם ישראל ועושים זאת במסירות נפש גדולה. אנחנו ביחד בע"ה נשמור על עולם התורה", אמר אורבך. שרת הפנים הוסיפה הבטחה מצידה: "הקואליציה הזו בנויה על הסכמות ואנחנו נעשה את תפקידנו ונדאג שלומדי התורה לא יפגעו".

הדברים הללו מגיעים לאחר הסתייגות של בכיר אחר בקואליציה, יו"ר תקווה חדשה, שר המשפטים גדעון סער, מהצהרתו המסיתה של ליברמן. "מסתייג מהדברים האלו. לימוד התורה הוא דבר חשוב ביותר שאפיין את עם ישראל כל הדורות. אלו דברים לא ראויים וחבל שנאמרו", אמר סער במליאת הכנסת.

הסערה החלה אתמול, כאשר בישיבת סיעת ישראל ביתנו התייחס שר האוצר ליברמן לתקציבי הישיבות, המורכבים מכספי תקציב המדינה ומכספים קואליציוניים ודרש שיבוטלו הכספים הקואליציוניים: "אלו לא לימודי קודש אלא לימודי בטלה. האברכים אוכלים ארוחת בוקר, שותים קפה, מדברים פוליטיקה, מדפדפים בכמה ספרים, אוכלים ארוחת צהריים - והולכים הביתה. אין שום סיבה לממן אותם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר