חמש עצות נהדרות

עובדים בחופש? זה מה שתעשו עם הילדים

אתם עובדים במשרה מלאה והילדים יוצאים לחופש. האם יש דרך לשמור על הבית מאוזן, או שהתסכול והעצבים ילוו אתכם לכל החופש? חמש העצות הבסיסיות שיצילו אתכם (חופש)

אילוסטרציה, למצולמים אין קשר לנאמר (צילום: מיכאל גלעדי פלאש 90)

יש אנשים שהחופש הגדול הוא בלון החמצן שמלווה אותם כל השנה. כבר מתחילת החורף הם סופרים את הימים, ומרגישים שהכל שווה בשביל חופשת הקיץ המדהימה. אך אם אתם הורים לילדים ואתם עובדים במשרה מלאה - המילים 'חופש' מעבירות בכם חלחלה, והצורך למצוא סידור הולם לילדים מבעית אתכם. קיבצנו עבורכם חמשה עצות שיסייעו להם לעבור את החופש בשלוות נפש:

1. הקפידו על סידור קבוע - אם לא תתארגנו נכון תמצאו את עצמכם מסנג'רים אנשים ברגע האחרון, כשלא תמיד הם יוכלו לסייע לכם. אם תיערכו כבר מעכשיו, תהיו הרבה יותר רגועים, הילדים שלכם ירגישו הרבה פחות מוזנחים, וכנראה שתסתכסכו עם כמה שפחות אנשים.

2. היו שוויוניים - אם אתם צריכים סיוע מאנשים חיצוניים לטווח הארוך, הקפידו לתת להם משהו בתמורה. אתם יכולים לשלם להם סכום שירגיש להם משתלם, אתם יכולים להציע להם עזרה בתחומים שבהם אתם טובים, ואתם יכולים גם לקנות להם מתנות קטנות מפעם לפעם עם פתק לבבי שידגיש את העובדה שאתם לא לוקחים את הטובה שלהם כמובנת מאליה.

3. נסו לבצע חלוקה - אם הדבר ביכולתכם, נסו לחלוק את השמירה על הילדים יחד עם הורים נוספים. תוכלו לקבוע שכל אחד שומר על כל הילדים יום אחד בשבוע, כשכך גם תייצרו עבור הילדים מסגרת מאורגנת שבה הם מרגישים בנח, וגם לא תרגישו שמישהו עושה לכם טובה.

4. השקיעו זמן בהסברה - אתם לא באמת רוצים לשמוע בעוד עשר שנים שהילד שלכם לא מפסיק ללכלך עליכם אצל הפסיכולוג, ומספר לו שהייתם הורים מזניחים. לכן, הקפידו להסביר לו את המצב וודאו שהוא מבין את הסיטואציה, ובטוח במקום שלו גם בתקופת החופש. הסבירו לו שלצערכם לא תוכלו להיות אתו לכל אורך החופש, ושאלו אותו מהו הסידור הרצוי ביותר מבחינתו. בנוסף, שאלו אותו במה כן תוכלו לשמח אותו בחופש - יש ילדים שלאכול שוקו ולחמניה בארוחת בוקר ייצר עבורם תחושה של חופש יותר מכל דבר אחר.

5. קייטנה - טוב זה אולי קל מדי, ואנחנו בטוחים שאם האופציה הזאת הייתה קיימת הייתם ממהרים לממש אותה, אבל באמת שאין אופציה טובה יותר. הילד נמצא בסביבה המוכרת, נהנה מטיולים ואטרקציות ואתם מרגישים ההורים הכי משקיענים שיש. אז אם יש בסביבה שלכם קייטנה איכותית עם מדריכים מבוגרים ואחראיים שאתם באמת סומכים עליהם - אנחנו ממליצים בחום!

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר