"קומץ קיצוני

יו"ר מועצת יש"ע, צה"ל והשב"כ מגנים את הקמפיין נגד האלוף יהודה פוקס

דויד אלחייני תקף את הקמפיין של חבריו המתיישבים נגד אלוף פיקוד המרכז יהודה פוקס וטען כי לא הוא האחראי על התדרדרות המצב הביטחוני ביהודה ושומרון (חדשות בארץ)

פוקס מתוך הקמפיין (צילום: ללא קרדיט)

עימות פנימי בין המתיישבים ביו"ש בנוגע לקמפיין נגד אלוף פיקוד המרכז יהודה פוקס בשל אירועי יידויי האבנים הרבים בידי הפלסטינים. בימים האחרונים פורסמו נגדו מודעות ביו"ש - "חזק על יהודים בחומש - חלש בחווארה", ו"יהודה פוקס נכשלת, קח אחריות".

יו"ר מועצת יש"ע דויד אלחייני, התייחס אמש לקמפיין ותקף אותו. הוא כינה את העומדים מאחוריו "קומץ קיצוני" והטיל את האחריות לעלייה באירועי יידוי האבנים על הדרג המדיני, ובמיוחד על שר הביטחון בני גנץ ולא על המפקד בשטח - יהודה פוקס.

"המודעות שפורסמו על האלוף יהודה פוקס הן בזויות. מפקדי וחיילי צה"ל עושים מלאכת קודש יומם וליל כדי להבטיח את המשך החיים בהתיישבות, ונראה שמי שעומד מאחורי כתובות אלו הן קומץ קיצוני שבוודאי איננו מייצג את דעת תושבי יהודה ושומרון ובטח שלא את ראשי הרשויות", אמר אלחייני.

"העלייה החדה באירועי האלימות הערבית אותה סופגים תושבי יהודה ושומרון בחודש האחרון מוטלת על הדרג המדיני, ובעיקר שר הביטחון שאינו נוקט מדיניות תקיפה נגד פורעי החוק הערבים באזור ובכל הארץ", סיים אלחייני.

אחת ממודעות הקמפיין

בין המתיישבים היו קולות נוספים כנגד הקמפיין. ראש מועצת אפרת עודד רביבי יצא אף הוא כנגד הכרזות ואמר: "אנחנו, יותר מכולם, יודעים כמה חיילי צה"ל עושים למען ביטחוננו כשבראש האלוף פוקס", מסר רביבי. "במקום להוקיר תודה על מה שנעשה ולנהל שיח מכבד על מה שנכון ומה שעוד צריך להיעשות - בחרו מי שבחרו לפגוע בהתיישבות.

"בשלטים האלה אין דבר מלבד הפסד להתיישבות והרחקה של ציבורים שלמים מלאהוד אותה. חיילי צה"ל ומפקדיו הם מחוץ למשחק הפוליטי, חיילי צה"ל הם קודש קודשים בחברה הישראלית ובקרב המתיישבים ואין לרובם המוחלט של המתיישבים יד במעשה הבלתי ראוי שנעשה הערב כנגד לובש מדים", כתב.

גם הרמטכ"ל אביב כוכבי זעם על פרסום המודעות כנגד האלוף ואמר: "זהו מעשה פסול ולא ערכי הפוגע במשרת ציבור אשר פועל במקצועיות, מתוקף חוק, ובאופן ערכי וממלכתי", נמסר מדובר צה"ל. "קציני צה"ל פועלים באופן ענייני ואין להכניסם בשום צורה או רמז לשיח פוליטי או לשיח ברמה האישית. הרמטכ״ל קורא לעומדים מאחורי הכרזה להסירה מיד".

השב"כ פרסם גם כן גינוי בו נאמר: "מגנים בתוקף את השיח המסית נגד מפקד פיקוד המרכז יהודה פוקס, חייהם של ישראלים רבים ניצלו הודות למבצעים ולפעולות עליהם פיקד. עלינו להוקיע את הגורמים הקיצוניים אשר פועלים לסדוק ערכים אלו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר