קרבות עזים בעיר סיווירדונצק

רוסיה מסתערת על אזור מזרח אוקראינה: הפגיזה מפעל כימי

כמעט 100 ימי לחימה ואין רגיעה במלחמה: צבא רוסיה מנסה לכבוש במהירות את העיר סיווירדונצק, שכיבושה יאפשר התקדמות בכיבוש המזרח • רוסיה הפגיזה מפעל כימי וגרמה לדליפה חמורה (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
ארכיון (צילום: באדיבות יבגני זבגורודני)

המלחמה באוקראינה נמשכת והצבא הרוסי מנסה כבר כמה שבועות לכבוש את העיר סיוורדונצק שבאיזור מזרח אוקראינה, שכן העיר יוצרת 'כיס טריטוריאלי' ומקשה על ההתקדמות של הרוסים במסע כיבוש מזרח אוקראינה.

את הקשיים שמערימה העיר ניתן לראות באופן מוחשי במפה, בה העיר (המוקפת בעיגול) נמצאת באמצע הכיבוש הרוסי (איזורים שבידי רוסיה מסומנים באדום).

(משרד ההגנה הבריטי)

גורמים במחוז הבדלני דונייצק, שנלחמים יחד עם הרוסים טוענים כי צבא רוסיה נמצא כבר במרכז העיר וכיבושה של העיר הוא רק עניין של זמן.

באוקראינה לא מכחישים את ההתקדמות הרוסית בעיר ואומרים כי על פי ההערכות של המודיעים באוקראינה, רוסיה מחזיקה ברשותה כבר כ-70 אחוזים משטחה של העיר.

אמש (שלישי) רוסיה הפגיזה בעיר סיווירדונצק מפעל דשנים. כתוצאה מההפגזה החלה לדלוף חומצה חנקתית, חומר כימי מסוכן.

מחשש לחיי התושים, בעירייה שעדיין בשליטת אוקראינה קראו לתושבים להישאר במקלטים ולאטום את החדרים ככל הניתן בכדי לא להיחשף לחומר הכימי המסוכן.

אתמול המודיעין האמריקני פרסם טענה לפיה רוסיה מחזיקה כיום בכרבע מהשטחים שבאופן רשמי שייכים לאוקראינה.

לצד זאת, היום חברת האנרגיה הרוסית גזפרום הודתה במכה הקשה שספגה רוסיה בעקבות הסנקציות, וטענו כי מאז חודש ינואר ועד היום, צומצם ייצוא האנרגיה ב-27 אחוזים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר