משפט נתניהו

השיחה בין עמית סגל למומו פילבר: "הפרקליטות הסתבכה"

עד המדינה שלמה פילבר, עלה היום שוב להעיד בבית המשפט והפעם על תיק המתנות, במהלך העדות, הציג עורך דינו של נתניהו - חדד, שיחה של פילבר עם עמית סגל (משפט)

שלמה פילבר ועמית סגל (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

חקירת עד המדינה שלמה פילבר נגד ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, נמשכת היום (שני), כאשר החקירה הנגדית עוסקת היום בתיק 1,000 - תיק המתנות, שעוסק בקבלת המתנות מאיש העסקים ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר, כשפילבר נותן עדות בנוגע ליחסיים החבריים בין מילצ'ן לנתניהו.

בפתח הדיון, מהציג עורך הדין עמית חדד לפילבר את השאלה: לפני כעשרים שנה, כשנתניהו נחשב לראש הממשלה לשעבר, אתה נוסע איתו יחד לארה"ב ואז מתוודע לקשרים החברתיים שלו עם איש העסקים מילצ'ן?

פילבר: "כן. ראיתי את החיבור בין שתי המשפחות, ראיתי את נתניהו משחק כדורגל עם הילדים. היו מפגשי זוגות. הקשר של שרה עם רעיית מילצ'ן".

חדד: "כשבחקירה אתה אומר דברים שלא מתיישבים עם התזה של הפרקליטות, הם מנסים מהר להחזיר אותך לתלם, שתספר את הסיפור כמו שהם רוצים?".

פילבר משיב: "פגשתי את זה הרבה מאוד. כמעט תמיד".

חדד: האם אתה מאשר שאין לך בזמנו אפשרות לאשר או למנוע את מיזוג קשת-רשת? (פילבר נשאל בחקירתו על הפגישה שדנה במיזוג של הענקיות קשת ורשת)".

פילבר: "נכון. הסמכות להחליט בכך היא של מועצת הרשות השנייה. הפעולות של נתניהו לגיוון בשוק התקשורת היו ממקום אידיאולוגי. זה היה בנפשו".

עוד הוסיף פילבר בעדותו: "לא שמעתי מנתניהו אז דבר על ההיבט הכלכלי, במובן של להיטיב עם מישהו. התפישה הזאת לא קשורה לרשת, קשת או מילצ'ן". התפיסה שלו הייתה של הורדת חסמים, מינימום התערבות בשוק ופתיחה לתחרות, גם בשוק התקשורת ובנושאים אחרים".

"זאת", לדברי פילבר, "הייתה הדת של נתניהו. כמו בשווקים אחרים. הרצון של נתניהו לפתור את העיוות בשוק התקשורת בער בו מבחינה אידאולוגית יותר מניהול המדינה. הוא היה סבור כי ההטיה השמאלנית של התקשורת מונעת מהימין לשלוט באמת".

השיחה של עמית סגל ופילבר

בתוך כך, נחשפה בבית המשפט, תמלול שיחה פרטית של פילבר עם העיתונאי עמית סגל, שם נשמע פילבר אומר: "התמורה למילצ'ן הוא פה מאוד מאוד חלש, הם לקחו איזה אוסף של דברים ניסו להדביק אותם ביחד ל.. ליפות אותם לשים עליהם מייק אפ, להציג אותם כאיזה מן דרמה".

עמית סגל מגיב בשיחה: "אוי טאטע....".

פילבר: "הרי בסוף עורך דין נורמלי מפרק ראיה, ראיה"

סגל: "כן".

פילבר: "וזה מה שיקרה, שכל ראיה לגופה כשתסתכל עליה, ותסתכל על הפרטים, ותסתכל על ההקשרים, תסתכל על זה, זה לא".

סגל: "טוב, מעניין, מה אני אגיד לך, לא נמות משעמום".

פילבר: "לא, אבל אההה... אתה צודק באמת שהתסבוכת פה ב.. היא מאוד מאוד קשה".

סגל: "מה, של ביבי".

פילבר: "התסבוכת היא לפרקליטות, לא לא מה פתאום, אני חושב שלא לביבי, לפרקליטות, כי העסק פה הוא כולו אפור, מכל הדברים הוא מאוד אפור, אם מנסים לייצר דרמה דרך הכותרות כמובן, דרך האריזה, דרך הרמיזות אתה יודע הם הם נותנים לזה כאילו, מכתיבים את זה בכל מיני כותרות שהכותרות מנסות לתת פרשנות, אבל זו פרשנות משפטית שלהם

סגל: כן".

יצוין כי הפרקליטות השחירה את התשובות של עמית בשיחה, אבל עו"ד חדד הקריא אותן ואמר: "אם אתם רוצים להגן על עיתונאי, עדיף שלא תאזינו לעיתונאי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר