בדרך לשלום נוסף?

בתיווך ארה"ב: מגעים בין ישראל לסעודיה

ארה"ב מתווכת בין ישראל לסעודיה בשיחות על קידום הסכמים כלכליים וביטחונים בין המדינות, הצדדים דנים על מיסוד יחסי מסחר, פתיחת השמיים למעבר טיסות מישראל ועוד (חדשות)

דגל סעודיה (צילום: שאטרסטוק)

לקראת שלום נוסף? ארצות הברית מתווכת בין ישראל לסעודיה בשיחות על קידום הסכמים כלכליים וביטחונים בין המדינות, כך על פי דיווח הערב (שני) ב'וול סטריט ג'ורנל'.

על פי הדיווח, במסגרת שיחות המשא ומתן, הצדדים דנים על מיסוד יחסי סחר, על גיבוש הסכמים ביטחוניים ופתיחת האפשרות למעבר טיסות מישראל מעל שמי סעודיה, בנוסף, בשיחות נידונה האפשרות כי לסעודיה תינתן שליטה אסטרטגית מלאה על איי הים האדום.

כזכור, לפני כשלושה חודשים, יורש העצר הסעודי, מוחמד בן סאלמן, טען בראיון למגזין האמריקאי 'אטלנטיק' כי בסעודיה "לא רואים בישראל אויבת", עם זאת הוא סייג וטען כי סעודיה עדיין מחוייבת לפלסטינים ולא תסכים לנירמול בין הצדדים עד להקמת מדינה פלסטינית.

למרות דבריו, היחסים בין המדינות ממשיכים להתפתח, ועל פי הדיווח, לאחרונה אושרה כניסתם של שורה של אנשי עסקים ישראלים לסעודיה, ב'וול סטריט ג'ורנל' נטען כי דעת הקהל הסעודית השתנתה גם היא לטובה ותסכים לקבל נירמול בין המדינות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר