"נכיל את זה"

נגיף הקורונה חזר? אלו ההחלטות של רה"מ בנט ושר הבריאות

לנוכח נתוני הקורונה המדאיגים, ראש הממשלה בנט ושר הבריאות הורוביץ, קיימו היום התייעצות עם גורמי המקצוע וקיבלו החלטה - לא לשנות את המדיניות הנוכחית • וגם: המלצות הצט"מ (אקטואליה)

דוד הכהן | כיכר השבת |
בדיקות קורונה. ארכיון (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90 )

למרות העלייה היציבה בתחלואת הקורונה בישראל, ראש הממשלה, נפתלי בנט, ושר הבריאות, ניצן הורוביץ, קיימו היום (רביעי) התייעצות עם גורמי המקצוע והחליטו שלא לשנות את המדיניות הקיימת, מלבד תגבור מערך ההגנה על האוכלוסייה המבוגרת.

בדיון המשותף בו השתתפו מנכ"ל משרד הבריאות, ראש שירותי בריאות הציבור, ממונה הקורונה, הממונה על ההתגוננות במשרד הביטחון וגורמי מקצוע נוספים, הוצגה תמונת המצב הנוכחית ונתוני התחלואה בימים האחרונים, המצביעים על מגמת עלייה עקבית, לצד צפי להמשך.

בשלב זה, הוחלט על אי-שינוי המדיניות, ולצד זאת תיגבור וחיזוק ההגנה על האוכלוסייה המבוגרת ומוסדות "מגן אבות". במסגרת זו, תחודד ההמלצה בקרב אוכלוסייה מבוגרת ואנשים בסיכון לעטיית מסכה במקומות סגורים, ותימשך חובת עטיית מסכות במוסדות רפואיים ובמוסדות "מגן אבות".

כמו כן, יימשך המעקב והניטור באמצעות מערכות הביוב ותימשך פעילות מערך המודיעין ואיסוף הנתונים. הורוביץ הציע בדיון, לא להגדיר את העליה הנוכחית כ'גל שישי', אלא להסביר שמדובר במחלה שיש בה ירידות ועליות, "אנחנו צריכים להכיל את זה", הסביר הורוביץ בדיון המשותף.

"דיונים והערכות מצב יתקיימו באופן שוטף, בהתאם לנתונים ולצורך", נמסר מדוברות משרד הבריאות וראש הממשלה.

חברי הצט"מ נתנו את ההמלצות הבאות:

1. להמליץ על שימוש במסכות במרחבים סגורים ובפרט בהתקהלויות.

2. בשלב זה, לא הומלץ על מתן מנה נוספת של החיסון (חמישי), אולם הוחלט להמשיך ולדון בנושא לאור התחלואה. מאידך, חשוב להשלים מנת חיסון רביעית לאוכלוסייה זכאית, שטרם קיבלה.

3. חבילת החיסון הבסיסית היא 2 מנות + מנת דחף, והוחלט לאפשר לילדים מעל גיל 5 לקבל מנת דחף.

4. רוב חברי הצט"מ המליצו, כי חיסון כנגד קורונה (2 מנות + מנת דחף) יהיה חיסון מחויב לעובדי בריאות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר