בניסיון לצמצם הפערים

משרד החינוך אולץ לעדכן את מחיר המסיבות סיום

הורים רבים טענו כי התשלום הנדרש מהם למסיבות הסיום בגני ובכיתות ילדיהם עולה ללא הרף, ואילצו את משרד החינוך לפרסם הנחיה ברורה מחדש, המגדירה מחירים ותנאים (חינוך)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
חגיגת פורים בגן ילדים חרדי במאה שערים (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

משרד החינוך עסוק בימים אלו בשני נושאים מרכזיים: מחאת המורים על שכרם הצנום וההכנות לשנת הלימודים ה'תשפ"ג. אבל עוד לפני שתלמידי ישראל יתחילו את שנת הלימודים הבעל"ט, הם יסיימו את השנה הנוכחית, וברוב בתי הספר מקיימים מסיבות סיום בכיתות.

הורים רבים פנו לפני מספר שבועות לוועדת החינוך של הכנסת, שבראשותה יושבת ח"כ שרן השכל מתקווה חדשה, המפלגה ממנה מגיעה גם שרת החינוך יפעת שאשא ביטון, וטענו כי עלות מסיבות הסיום עבורם הולכת ומאמירה, עם דרישות תשלום שעולות ללא הרף ומגיעות למאות שקלים לכל תלמיד.

בעקבות הדברים הללו, נאלצה מנהלת המנהל הפדגוגי במשרד החינוך, אינה זלצמן, לפרסם חוזר מנכ"לית שמדגיש את הנהלים הברורים בנושא, הקובעים מחירים ברורים לכל מסיבה ובאילו שנים היא מתקיימת, ופירטה את התנאים שצריכים לחול.

"הגבייה עבור מסיבות הסיום מותרת אך ורק בכיתות המסיימות שלב חינוך: גן הילדים, כיתה ו' ביסודי שש-שנתי, כיתה ח' ביסודי שמונה-שנתי, כיתה ט' בחטיבת ביניים עצמאית וכיתה י"ב", הדגישה זלצמן ובעצם חסכה להורים סכום כסף נכבד על כל שנה ושנה. בנוסף, מנהלת המנהל הפדגוגי הדגישה כי "הסכום המרבי המותר לגבייה עבור מסיבות סיום לשנה"ל תשפ"ב עומד על 54 שקלים בגני הילדים, 75 שקלים בכיתה ו' ו-125 בכיתה ח' ובכיתה ט'. בכיתה י"ב המחיר יכול להגיע עד ל-200 שקלים". בסעיף זה הדגישה זלצמן כי הורים יכולים להוסיף כספים מרצונם החופשי כדי לרכוש תמונת מחזור וכדו'.

מנהלת המנהל הפדגוגי הוסיפה כי הצעות המחיר לא אומרות כי הורה שאינו יכול לשלם למעשה מונע מבנו או בתו להשתתף במסיבת הסיום, אלא יש להרשות להם להגיע כמו כולם: "אין למנוע מתלמידים להשתתף בפעילויות בשל אי-תשלום עקב קשיים כלכליים, ויש למצוא פתרונות לשיתופם באמצעות הרשות המקומית והנהלת בית הספר", כתבה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר