"מכת מוות להסכם הגרעין"

אחרי הגינוי: איראן מכבה 27 מצלמות בכור

משמרות המהפיכה הודיעו היום כי יכבו מצלמות פיקוח בכורים הגרעיניים, אחרי שאמש הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית גינתה את אירן; סבא"א: "מכה אנושה להסכם" (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
כורים באיראן (צילום: Shutterstock)

משבר בינלאומי: אחרי ההחלטה אתמול של מועצת סבא"א, הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית לגנות את איראן על שלא שלחה חומרים מהכורים הגרעיניים - היום (חמישי) הודיעו האיראנים על ניתוק 27 מצלמות פיקוח בכורים - בין יתר בכור בנתנז.

ראש סבא"א אמר כי "מדובר במכה אנושה לאפשרות חידוש הסכם הגרעין עם איראן". עוד אמר כי "בתוך ארבעה שבועות לא נדע מה איראן עשתה. זאת מכת מוות להסכם".

כזכור, אתמול פורסם כי מועצת הנגידים של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) אישרה ברוב גדול החלטה לנזוף באיראן ובהתנהלותה, לאחר שלא מסרה מידע על שרידי אורניום שנמצאו בשלושה אתרי גרעין לא מוכרזים.

מועצת הנגידים של סבא"א מורכבת מ-35 מדינות, ורק 2 מדינות, רוסיה וסין, התנגדו להחלטה. 30 הצביעו בעד, ואילו הודו, לוב ופקיסטן נמנעו. בהחלטה נאמר שהמועצה "מביעה דאגה עמוקה" מכך שאיראן לא שיתפה פעולה עם סבא"א וקוראת לה לעשות זאת מייד.

מאחורי ההחלטה הדרמטית עומדות ארה"ב ושלוש המעצמות האירופיות בריטניה, גרמניה וצרפת, ארבע מדינות שניסו לשוב להסכם הגרעין עם איראן עד לאחרונה, אז המו"מ נעצר בצל הפלישה הרוסית לאוקראינה וההשלכות הגיאו-פוליטיות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר