בקריצה

מחול הפרישות // ח' רציני

אדהכי והכי בקומת הכניסה הסתודדו המסתודדים הסתודדויות ייתר, שהעידו כאלף עדים ש'משהו' מתרקם. זה היה ברור // ח' רציני קורץ על פרישוֹת, התרחשויות והתלחשויות... (סאטירה)

ח' רציני | כיכר השבת |
(עיבוד: דבי גולד)

"השאלה אם אנחנו מעבירים 3 מליארד לניר, אם זה לא יכניס אותנו לבעיה במקרה של מַאְזן"... הרהר בקול יועץ ראש הממשלה לענייני 'חריגות מדאיגות מינוס וריביות' בישיבה הדו יומית עם שר האוצר המוטרד וראש הממשלה ששרד.

"לא חושב שמַאְזן ישנה את המַאַזן, יש די והותר ברווח ובנחת לחלק לכל המי ומי. לא צריך לדחוף ולא יועילו איומים". פיהק בקול היועץ לענייני סחיטה וייבוש, שמוּנה בבוקרו של אותו יום ופרש מיד לאחר הישיבה הגורלית, משום מה.

לכל הטורים של 'בקריצה' - הקליקו כאן

לחדר פרץ איש סודו הטרי של ראש הממשלה, "חברת כנסת ממרץ מסתגרת בחדרה, עוד אין פרטים נוספים, עוד שתי דקות ההצבעה על חוק 'שפת המדינה – עברית או ערבית', מה עושים"??

ראש ממשלה מיומן לא נכנס למצבי לחץ בזמנים בהם אמורים להיכנס למצבי לחץ, ובכלל. "אני מעביר לה 50 מל"ש באפליקציה. תגיד לה שזו מקדמה ושתהיה שמחה". "חשוב לי שתצביע בלב שלם...." צעק אחרי היועץ המזיע שנעלם בגרם המדרגות וכמעט העיף במרוצתו את חברת הקואליציה לשעבר שהיתה בשיאו של עוד ראיון מחויך בגדר חוויה מתקנת.

אדהכי והכי בקומת הכניסה הסתודדו המסתודדים הסתודדויות ייתר, שהעידו כאלף עדים ש'משהו' מתרקם. זה היה ברור.

"נראה שהקואליציה לא תשרוד את הלילה", ירה למיקרופון כתב צעיר ונלהב ישירות לאוזניהם הזקופות של חובבי הקונספירציות, הסוקרים ועמך ישראל שבשדות.

"יודעי דבר מספרים על מפץ עוצמתי של עשרים חברי קואליציה שהולכים לפרוש במפתיע ולערוק למפלגת האופוזיציה כשאיתם שקית עם מאות מיליונים שקיבלו אמש לאחר שהראו שאין פניהם כתמול שלשום"!!
"עוד נודע לחוגים המקורבים לפרשנים בגימלאות, שבעקבות הדפסה מטורפת בבית הדפוס הממשלתי הנועדה לצורכי ניחומים, הרגעה ונשימה ארוכה, תמו השטרות בכספומטים שבְּערים והציבור מתבקש להתאזר בסבלנות עד יעבור זעם או עד שתפרוש רע"ם. המוקדם מבניהם (אין כפל מבצעים).

על המסכים בחדר הוועדה צפו כל העת ראש הממשלה ובכירי המדינה בגל ההתרחשויות והאיומים שצצו כחוקים שלא צלחו להעביר, ופניהם התכרכמו. לגמרי.

"אין ברירה, לצערי ניאלץ להוציא לפועל את תוכנית המגירה. באו מים עד גועל נפש". הנמיך יו"ר הקואליציה את קולו, למרות שעדיין נשמע צועק. "אנחנו כנראה נמצאים בשעות התמוטטותה הסופית של הממשלה שלא לומר ברגעי יציאת הנשמה. אנו נבצע בה החייאה ויהי מה".

הוואצאפ של ראש הממשלה ויו"ר מפלגת השלטון קרס מעומסן של הדיווחים על "חבר קואליציה בכיר שרוקע ברגליו בקומת הממשלה ומאיים במסיבת עיתונאים שתזעזע את קירות הבית" כלשונו.

על דלת החדר נשמעו דפיקות שמְדַמות התרעה על רעידת אדמה מפלצתית. מישהו צעק משהו על קואליציית מיעוט של 17 חברים "נכון לרגע זה, לא סופי!". קברניטי הספינה הזיעו ברמה שחסכה להם מקלחת, אך לא הוסיפה להם נחת.

"אתה בטוח??", שאג בלחש שר החוץ באוזנו של רוה"מ שאיימה לפרוש גם היא מהראש. "אולי עוד ניתן לבצע את התוכנית שלפני האחרונה – לרוץ במסדרונות הכנסת ולזרוק חבילות שטרות ולכבות את האש בעודה קטנה..." אמר והעיד על עצמו ועל רמת האבחנה.

"לא. לא! זה הרגע!, ואני כמנהיג יודע מה אני אומר, תנו לי רק את האוקי נעשה הצבעה זריזה ונצא לתקשורת. לא תרצו שהתקשורת תכנס לכאן. אכן?" איים רוה"מ וקיבל הנהונים נמרצים בתגובה.

עודם מדברים ומסתרקים בחופזה וסריסי המלך מדווחים על עוד שני חוקים קואליציוניים שקרסו במליאה, על מחיאות כפיים סוערות ויו"ר אחד צורח ואדמוני.

הס הושלך במדרגות המובילות לאן שהוא כשפניהם של מנהיגי היאכטה שדוממה מנוע נראו רציניים וממתיקי סוד. "אדוני ראש הממשלה האם הסיפור נגמר?" דחף לאפו כתב היפרקטיבי מיקרופון מאסיבי. "יש תאריך שמוסכם עליך לבחירות??" צרחה כתבת פזיזה שאלה מרגיזה.

"רבותי, אזרחי ישראל וילדיהם". הנמיך ראש הממשלה, "אנחנו ממשיכים הלאה, הכל בסדר. ממשיכים בכל הכח".

"אבל.........." ניסו מאות הכתבים אך הושתקו באכזריות.

"המדינה בידיים הכי טובות, אתם יכולים להיות רגועים"! – הכריז רוה"מ כשבמצחו מתעמקים הקמטים.

ומאז כולנו רגועים.....

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר