המשטרה מעריכה: הרקע פלילי

תושב רהט דרס למוות מתנדב משטרה; הנהג חשוד ברצח

ארבעה תושבי רהט, שנסעו במכונית סמוך לראשון לציון בליל שב, פגעו במספר מתנדבי משטרה והרגו אחד מהם - רס"ר עמיחי כרמלי • המשטרה העלתה את רמת החשד בנהג לחשד ברצח בכוונה (ארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המשפחה)

ארבעה תושבי העיר רהט נעצרו לפנות בוקר לאחר שדרסו למוות את מתנדב המשטרה רס"ר עמיחי כרמלי ז"ל, שהיה באיזור העיר ראשון לציון.

עוד שני מתנדבים נוספים נפצעו באורח קל ושחררו מבית החולים, אך מותו של רס"ר כרמלי נקבע במקום. לאחר חקירה משטרתית הוחלט במשטרה להעלות את החשד בנהג הפגוע לרמת רצח.

בשלב הנוכחי במשטרה מעריכים כי הרקע למעשה הוא פלילי ולא לאומני.

מדוברות המשטרה נמסר כי "שוטרי תחנת ראשל"צ הבחינו לפנות בוקּר ברכב חשוד הפוגע במונית בעיר ונמלט מהזירה לכיוון צומת בית דגן, כאשר בהגיעם אל מחסום בידוק שכרות בכביש 412, דרסו 4 מתנדבי מתנ"א שפעלו במקום.

עפ"י גורמי רפואה, כתוצאה מדריסת המתנדבים, נקבע מותו של מתנדב אחד ושלושה נוספים נפגעו באורח קשה וקל, שפונו אל המרכז הרפואי אסף הרופא.

כאמוּר, המשטרה עצרה את 4 החשודים, תושבי רהט ובהמשך יובאו לדיון בבימ"ש בבקשה להאריך את מעצרם. בוחני התנועה של מחוז מרכז חוקרים את נסיבות האיּרוע במטרה למצות את מלוא חומרת הדין עם המעורבים."

המפכ"ל יעקב שבתאי ספד ואמר: "משטרת ישראל מבכה את מותו של מתנדב ותיק, חדור מוטיבציה, מקצועי ומסור, נכדו של רפ"ק משה כרמלי ז"ל, קצין משטרה שנפל בערב יום כיפור בשנת 1973 כשרימון הושלך לעברו ברחובה הראשי של עזה.

רס"ר עמיחי כרמלי ז"ל התנדב למעלה מ- 15 שנה באגף התנועה של משטרת ישראל, לרוב בפעילות אכיפה מצילת חיים בלילה שבין יום שישי לשבת כשבני הנוער יוצאים לבלות ושבים לביתם. עמיחי הציל שבוע אחר שבוע את חייהם של רבים הודות לפעילות המשטרתית ולאכיפה מצילת החיים שביצע בכבישים, והבוקר הוא נהרג כשרכב שניסה לפרוץ מחסום משטרתי, פגע בו וביתר חבריו, שני מתנדבים שהיו לצידו ונפצעו באורח קל."

"עמיחי ז"ל שהתנדב שבוע אחר שבוע, במשך 15 שנה הוא דוגמא ומופת לתרומה לקהילה, למסירות ולאחריות דרך שירות משמעותי באגף התנועה של המשטרה.

המשמרת הזו, בלילה שבין שישי לשבת אשר ידועה במורכבותה לא הרתיעה אותו והוא הקפיד דווקא בה לבוא להתנדב מתוך רוח השליחות והאמונה שבפעילותו הוא מציל את חייהם של נערים ונערות ששבים מהבילוי חזרה לביתם ולהוריהם."

עוד אמר המפכ"ל כי "מערך המתנדבים המפואר של משטרת ישראל פועל בחזית המאבק בפשיעה, בתאונות הדרכים בשמירה על החוק והסדר, ובכל משימות המשטרה והיום איבדנו את אחד המתנדבים הטובים והמובחרים שלנו.

עמיחי וסבו משה, הם גיבורים שנפלו על משמרת ארצם ואזרחי מדינת ישראל בפעילות מבצעית, האחד כקצין משטרה והשני כמתנדב במשטרה, ובשעה קשה זו אנו נמצאים לצידה של משפחת כרמלי, אביו יצחק, אישתו קרן, שני ילדיו, יובל בת ה- 19 ושגיא בן ה- 16, ושני אחיו, עמית וערן, אנו תומכים, מסייעים ומלווים אותם מעתה ועד עולם."

בסיום מסר: "אנו עדין חוקרים את נסיבות האירוע אך עולה שמדובר באירוע חמור שהחל בתאונת פגע וברח, המשיך באי ציות לשוטרים והסתיים בניסיון בריחה ופריצת מחסום משטרתי שהביאו לפגיעה בעמיחי ז"ל ולפציעת שני מתנדבים. אני מתחייב שהמשטרה תעשה הכל בכדי למצות את הדין עם העבריינים שצריכים להיענש בחומרה"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר