בשורה משמחת

מכירת יינות בערבי חגים תותר עד שעה 1:00

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה הבוקר את הצעת החוק המאפשרת מכירת יינות ומיץ ענבים בערבי חגים ושבתות גם לאחר השעה 23:00, והיא תותר עד שעה 1:00 (צרכנות)

מישאל לוי | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Meital Cohen/Flash90)

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה הבוקר (ראשון) את הצעת החוק של חבר הכנסת אורי מקלב המאפשרת מכירת יינות ומיץ ענבים בערבי חגים ושבתות גם לאחר השעה 23:00.

כזכור, החוק אוסר את מכירת כל המוצרים האלכוהוליים ברשתות השיווק לאחר השעה 23:00, מה שמקשה רבות על צרכנים המקיימים את קנייתם בערבי שבתות או חגים, בעיקר ברשתות השיווק הגדולות, כשהם אינם יכולים לרכוש יין לקידוש למרות שהמרכולים פתוחים עד לשעות המאוחרות, זאת למרות שהם אינם רוכשים את המוצרים לשימוש מידי אלא לביתם.

על פי הצעת החוק שאושרה להמשך הליכי חקיקה ומתואמת עם משרדי הממשלה, תתאפשר מכירת יינות ומיץ ענבים ברשתות השיווק גם לאחר השעה 23:00 וההגבלה הקיימת כיום בחוק תחול רק מהשעה 1:00.

בהצעת החוק נכתב: ''החוק גורם לפגיעה בצרכנים רבים שעורכים קניות, שהמשקה האלכוהולי אותו הם מעוניינים לרכוש, אינו מיועד לשתייה מידית, אלא לשימוש בסעודות שבת וחג, לצורך בישולים, או לצרכי דת כגון עריכת קידוש בשבת והבדלה במוצאי שבת. בשנים האחרונות, כדי להקל את העומס ולהקל על קונים שעובדים או לומדים בשעות היום, החלו סופרמרקטים לפתוח את שעריהם גם בשעות מאוחרות, בעיקר בימי חמישי וערבי חג''.

"קונים רבים שעורכים קנייה גדולה וממתינים במשך שעה ארוכה לעריכת חשבון, נדהמים לגלות כי אם החשבון בקופה הסתיים דקה לאחר השעה 23:00, הם אינם יכולים לרכוש את המשקאות האלכוהוליים שנועדו לשבת ולחג והם נאלצים להשיבם למדפים ולחזור שנית בשעות היום על לרכוש אותם".

"לנוכח האמור", נכתב בהצעת החוק, "מוצע להוסיף חריג בחוק, לפיו תותר מכירת יינות גם בשעות הלילה, שכן צעירים ובליינים שמעוניינים להשתכר, שותים משקאות אלכוהוליים אחרים ואינם משתמשים בדרך כלל ביינות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר