פתרון יעיל

כך לוקחים עשרה ילדים למסעדה יוקרתית במחיר אפסי

אם אתם זוג צעיר תוכלו בפחות מ-200 שקלים לאכול ארוחה מעולה במסעדה יוקרתית, אך אם יש לכם עשרה ילדים תאלצו להיפרד מסכום בלתי אפשרי • זה מה שתוכלו לעשות (נופש)

יעל קלצקין | כיכר השבת |
אילוסטרציה, למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: Nati Shohat/Flash90.)

אינה דומה חופשה של זוג צעיר עם כמה ילדים לחופשה בביתה של משפחה ברוכת ילדים. בעוד הזוג הצעיר יכול להרשות לעצמו לנסוע לטיולים ולהתפנק בסכומים זניחים שכמעט לא מורגשים באיזון התקציב השנתי, משפחה ברוכת ילדים נפרדת מסכומים משמעותיים כמעט בכל יציאה מהבית.

כשמדובר בארוחה במסעדה המחיר ממריא לשחקים. מנה פשוטה שעולה בסביבות ה-40 שקלים תעלה להם קרוב ל-500 שקלים, ואם אנחנו מדברים על מנות יקרות יותר המחיר מתקרב לאלף שקלים עוד לפני הוספת קינוחים, שתיה, ופינוקים נוספים.

אז נכון, משפחות ברוכות ילדים הן לרוב משפחות אידיאליסטיות שמורגלות בהקרבת נוחות ומוותרות על הנאות חומריות למען מטרות נעלות בהרבה. הורים לעשרה ילדים מורגלים לוותר על פרטיותם, נוחיותם, זמנם וכספם כשהם מעניקים אותו לילדיהם ביד רחבה, תוך שהם מוצאים את האושר שבגידול הילדים כמשמעותי בהרבה מאכילה במסעדה יוקרתית ככל שתהיה.

אולם עדיין, יש אנשים שחולמים ללכת למסעדה, או שילדיהם מקנאים בילדי השכנים. האם יש מה לעשות? ובכן הכנו לכם כמה טיפים שיסייעו לכם לצאת וליהנות בצורה שלא תרוקן את הארנק.

אל תיקחו את כולם: לכולנו חשוב להיות הוגנים, אולם העובדה שאתם מתחשבים בצרכים ייחודיים של חלק מבני הבית אינה אומרת שפעלתם בחוסר הוגנות. הבת שלכם לא מפסיקה לדבר על מסעדות? קחו רק אותה למסעדה, ותזכו בשעת איכות מדהימה שתאפשר לכם להגיע למקומות בלב שלה שמעולם לא הצלחתם להגיע.

קבלו החלטה ביניכם לבין עצמכם אם תעדיפו לבקש ממנה שלא לספר על המאורע לשאר האחים בכדי שלא לגרום להם לקנא - או שתעדיפו שלא להסתיר תוך שאתם מסבירים להם בשקיפות שאתם הורים שמעניקים לכל ילד את הצורך האישי שלו.

אוכל או אווירה? יש אנשים שהולכים למסעדה בשביל האוכל ויש אנשים שדווקא האווירה חשובה להם יותר. אם אתם מאלו שהאווירה חשובה להם יותר מהאוכל, תוכלו לקבוע מראש עם הילדים שלכם שאתם רוכשים עבורם את המנה הזולה ביותר, תוך שאתם מכינים תכנית משפחתית שאותה הם לא יישכחו לנצח. הקפידו לוודא מראש שאתם מסונכרנים איתם בצורה מלאה - כי אתם לא באמת רוצים לפתוח בעימות חזיתי מול אחד הילדים דווקא כשאתם מתכננים ערב גיבוש...

הזמנת שף פרטי - יש היום לא מעט שפים ובשלנים מדופלמים שתמורת מחיר נמוך יחסית יגיעו למטבח בביתכם ויבשלו עבורכם ארוחות שלא נופלות ברמתן מהארוחה אותה תקבלו במסעדה היוקרתית ביותר. אז נכון, זה עולה כסף - אך מדובר במחיר שתוכלו לעמוד בו מבלי להתרושש.

מסעדה ביתית - אחד החדרים הפעילים ביותר אצל משפחות ברוכות ילדים הוא המטבח. משפחות ברוכות ילדים אלופות בלבשל ארוחות גורמה משובחות בכמות גדולה. אממה? שלא תמיד אתם מרשים לעצמכם לרכוש מוצרי יוקרה או אביזרים יוקרתיים לעיצוב השולחן.

החליטו על פתיחת מסעדה בבית ליום אחד. רכשו אוכל יוקרתי שאותו אתם לא מפרגנים לעצמכם ביום יום, תוך הבנה שלא מדובר ביום רגיל אלא בהשקעה שנועדה להוות תחליף הולם להליכה למסעדה. רכשו את מיטב הציוד והאבזור הכולל מפות יוקרתיות, חבקים, ראנרים, והוציאו מהארון את מיטב כלי ההגשה. וכמובן - אל תשכחו להכין פעילות חברתית שתגבש את בני המשפחה ותגרום לערב הזה להיות ערב בלתי נשכח.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר