הפריצה לקפיטול

ג'ארד ואיוונקה העידו: "ידענו מיד שטראמפ הפסיד"

בוועדת החקירה הפרלמנטרית לחקר ההסתערות על גבעת הקפיטול לאחר תבוסתו של דונלד טראמפ בבחירות לנשיאות, טענו בתו וחתנו כי הם לא היו שותפים לקמפיין המחאה (עולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
דונלד טראמפ לצד ג'ארד ואיוונקה (צילום: Shutterstock)

ג'ארד קושנר ורעייתו איוונקה טראמפ, חתנו ובתו של נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ ולצד זאת בכירים בצוותים של ממשלו, מסרו את עדותם בפני וועדת החקירה הפרלמנטרית לחקר ההסתערות על גבעת הקפיטול ב-6 בינואר בשנה שעברה, לאחר תבוסתו של טראמפ בבחירות לנשיאות.

וועדת החקירה, שמנוהלת בידי בית הנבחרים האמריקני, חקרה למעלה מאלף עדים החל מה-27 ביולי 2021 ועד ליום האתמול (ראשון), 12 ביוני 2022, אז הכריזה הוועדה שבידה מספיק מידע כדי להמליץ על האשמת טראמפ.

ג'ארד קושנר טען בעדות וידאו קצרה שמסר בפני הוועדה, כי באותה תקופה היה עסוק בארגון חנינות נשיאותיות. יועץ הבית הלבן פט ציפולון ובכירים אחרים אמנם איימו אז להתפטר בגלל מאמצי טראמפ להישאר בשלטון למרות שהפסיד בבחירות, אך לדברי קושנר "ראיתי בזה התבכיינות ותו לא".

ג'ארד קושנר ורעייתו איוונקה (צילום: Shutterstock)

איוונקה, לעומתו, נטלה חלק פעיל יותר במחאה שהוביל טראמפ יחד עם המחנה הרפובליקני להפיכת תוצאות הבחירות.

היא גיבתה את המאבק ציבורית, ועם זאת בזמן ששמעה על הצעדה לעבר הקפיטול חייגה לאביה וביקשה שיעצור את ההסתערות.

בקטע וידאו קצר נוסף שהוצג, טענה איוונקה שהיא משוכנעת שאביה הפסיד בבחירות כבר ב-1 בדצמבר 2020, כאשר התובע הכללי דאז, וויליאם (ביל) בר, אמר זאת לנשיא.

לדבריה, "זה השפיע על הפרספקטיבה שלי. אני מכבדת את התובע הכללי בר, אז קיבלתי את מה שהוא אמר".

גם דונלד טראמפ ניסה לטעון שבתו לא היתה קשורה למאורעות. בפוסט שפרסם ביום שישי האחרון ברשת החברתית שלו, כתב כי איוונקה "לא היתה מעורבת בהסתכלות על המספרים או בחקר תוצאות הבחירות. היא כבר מזמן עזבה את תפקידה ולדעתי רק ניסתה לכבד את ביל בר ואת תפקידו כתובע הכללי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר