צפו בתיעוד

תצפית נדירה: דג מנטה תועד במפרץ אילת

נוי כהן, מציל בחוף הרודס באילת הופתע לגלות דג מנטה קטן מתקרב ממש עד אליו • מנטה הנו בטאי הניזון מפלנקטון • רשות הטבע: הקפידו לא להתקרב או לגעת במנטה (מעניין)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
(צילום: נוי כהן)

מציל בחוף הרודס באילת, נוי כהן, הופתע לגלות דג מנטה קטן מתקרב ממש עד אליו ותיעד את הרגעים הנדירים. כהן סיפר: "נכנסתי למים עם החסקה שלי במסגרת עבודתי כמציל. להפתעתי ראיתי מנטה קטן מתקרב ממש עד אלי. מאוד הופתעתי מאחר ומדובר בתצפית נדירה במפרץ".

מרשות הטבע והגנים נמסר כי : מנטה הנו בטאי הניזון מפלנקטון. המנטה מוגדרת במצב שימור ׳פגיע׳ על ידי האיחוד העולמי IUSN. במידה וראיתם מנטה או ערך טבע מוגן אחר בים הקפידו לא להתקרב אליו או לגעת בו ולאפשר לו לנוע בחופשיות. במידה וראיתם חיה פצועה יש לדווח למוקד רשות הטבע והגנים".

מעמותת כרישים בישראל נמסר כי "מנטות נצפות באילת מדי פעם ולאורך כל השנה. זאת למעשה התצפית ה30 שהתקבלה מאילת והראשונה שבה נצפה פרט צעיר. מנטות צעירות מגיחות גדולות, במוטת כנפיים ברוחב מטר, מגיעות לבגרות מינים בגודל של בין שלושה או ארבעה מטרים וחיות עד עשרים שנים.

"החוף הצפוני באילת מפתיע בתצפיות של צעירים בעוד מינים של כרישים ובטאים כמו טחנים, טריגונים וכרישים שונים. אם ראיתם כריש או בטאי אתם מוזמנים לדווח לקבוצת הפייסבוק "כרישים בישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר