מצור רוסי על מפעל כימי

מלחמה על המזרח: רוסיה קוראת לחיילים אוקראינים להכנע

המלחמה באוקראינה בכלל ובאיזור המזרח בפרט ממשיכה להיות עזה - וברוסיה טוענים כי הצליחו להקיף מפעל כימי בעיר סוורודונצק, עיר מפתח עבור התקדמות רוסיה בחזית המזרחית (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: צבא אוקראינה)

בצל המלחמה בעזה באוקראינה, ברוסיה ממשיכים לטעון כי הצליחו להקיף את המפעל הכימי 'אזוט' בעיר סוורודונצק שבמזרח אוקראינה.

מחר (רביעי) אמור להיפתח מסדרון הומניטרי לחילוץ אזרחים מהמפעל - אך החיילים יישארו בתוכו. על פי הדיווחים בעירייה, כ-500 אזרחים בהן נשים וילדים, נלכדו במפעל לאחר שניסו להסתתר בו מפני ההפגזות הרוסיות.

לצד זאת, באוקראינה אומרים כי ניסו לנהל משא ומתן עם רוסיה על פתיחת מסדרונות הומניטריים באיזורים אחרים, אך השיחות העלו חרס.

לצד זאת, בצבא הרוסי קראו לחיילים האוקראינים שמסתתרים במפעל להיכנע, ואמרו כי מדובר ב"הזדמנות" עבור אותם חיילים - לפני שרוסיה תפגיז את המפעל.

לצד זאת, בבריטניה אומרים כי "יעשו הכל" על מנת לחלץ את שני החיילים האוקראינים בעלי אזרחות בריטים שנפלו בשבי של הבדלנים הפרו-רוסיים שגזרו עליהם עונש מוות.

לעומת זאת, בקרמלין אומרים כי בשלב זה לא קיבלו כל פנייה מלונדון לסיוע בחילוץ החיילים, ואם תהיה כזאת "סביר מאוד" שרוסיה תנסה לסייע.

מוקדם יותר השבוע אמר נשיא 'מדינת' דונייצק, מדינה בה מכירה רוסיה - כי הוא לא רואה סיבה לחון את החיילים הבריטים וטען כי הם לא מוגנים באמנת וינה, כשלטענתו היו שכירי חרב ולא חיילים של צבא אוקראינה.

לצד זאת, רוסיה ממשיכה לנסות לנקום בבריטניה והודיעה עעל איסור כניסה לרוסיה ל-29 כתבים בריטים שסיקרו ומסקרים את המלחמה באוקראינה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר