העלייה בתחלואה

פרויקטור הקורונה, פרופ' זרקא: "זן BA5 פחות עמיד מול החיסון"

פרויקטור הקורונה, פרופ' סלמאן זרקא, התייחס בוועדת הבריאות של הכנסת לעלייה בתחלואת הקורונה ואמר כי "זן BA5 תופס את מקומו ויהיה הזן המשמעותי", הוא הוסיף כי "יש מחשבה להחזיר לתקנות חובת עטיית מסכות בחללים סגורים" (בריאות)

(צילום: דוברות הכנסת; תמונה: David Cohen/Flash90)

ועדת הבריאות של הכנסת בראשות ח"כ עידית סילמן מקיימת הבוקר (רביעי) דיון בנושא תמונת מצב של תחלואת הקורונה לאור העלייה בהיקפי ההדבקה והטיפול בפוסט קורונה.

פרויקטור הקורונה, פרופ' סלמאן זרקא אמר בדיון כי "הזן החדש BA5 הוא קרוב ל-50% מהחולים כעת - הזן מייצר יחסית מחלה קלה בקרב הצעירים, אבל רואים עליה באשפוז בבתי החולים. החשיבות היא לשמירה על אוכלוסיית בסיכון ואוכלוסייה של גיל 60 ומעלה".

"BA5 תופס את מקומו והוא ילך ויתחזק ויהיה הזן המשמעותי", אמר הפרויקטור, "אם בדלתא - החיסון עבד ב-90% ובאומיקרון 30% מהמחוסנים נדבקו, בזן החדש החיסון כבר פחות עוזר להדבקה אך כן מגן ממחלקה קשה".

הוא הוסיף ואמר כי "אנחנו ממליצים לציבור להישאר עם מסכות בחללים סגורים. ככה אני עושה וכך אני אומר לכל מי שסביבי גם לא בבית החולים. יש מחשבה להחזיר לתקנות מחייבות עטיית מסכות. צריך לבחור את התזמון. אני לא חושב שזה מעמסה שהציבור לא יכול לעמוד בה. ממליצים ביותר לאוכלוסיה בסיכון לעטות מסכה".

עוד אמר פרופ' זרקא כי "במשרד עובדים להרחיב את עמדות הבידוק לקראת שבוע הבא. בנוסף, אנחנו מקדמים בדיקה ביתית מפוקחת - נערכנו מול הרבה חברות בנושא ונבקש בשני הקרוב מהוועדה לאשר תקנות שיאפשרו בדיקה ביתית מפוקחת שתעשה דרך הטלפון וכך גם אלו שעושים בדיקה ביתית, יהיו מוסדרים ורשומים במערכות ומשרד הבריאות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר