ישראל מואשמת

אל ג'זירה: זה הקליע שהרג את העיתונאית שירין אבו עאקלה

יותר מחודש וחצי אחרי הריגתה, שעוררה סערה גדולה בעולם הערבי, הערוץ הפלסטיני שבו עבדה שירין אבו עאקלה מציג את הקליע שהוביל לכאורה למותה ומאשים את צה"ל (בעולם)

דוד הכהן | כיכר השבת |
(צילום: מתוך ערוץ אל-ג’זירה)
חילופי האש בזירת הרג הכתבת (דובר צה"ל)

חודש וחצי אחרי הריגתה של העיתונאית הפלסטינית שירין אבו עאקלה, ערוץ אל-ג'זירה מפרסם תחקיר שמסקנתו כי העיתונאית נהרגה מפגיעה של קליע בקוטר 5.56 של רובה מסוג M4 שנמצא בשימוש צה"ל.

בתחקיר הם גם חושפים לראשונה תמונה של מה שהם טוענים שהוא הקליע שהרג את העיתונאית. מסקנת הערוץ, שבו עבדה הכתבת, כי כדור של צה"ל, כאמור, הוא שפגע בה וגרם להריגתם.

מותה של העיתונאית בזמן קרב יריות בין כוחות ישראליים לפלסטינים, הסעיר כזכור את העולם הערבי, ולמרות שטרם ברור ממי נפגעה, צה"ל הואשם בפי רבים במותה ונשמעות קריאות רבות לנקמה. בצה"ל ביקשו לבדוק את נסיבות מותה, ואף ביקשו לעשות כן בשיתוף פעולה עם הפלסטינים, אולם הדבר נענה בשלילה.

חילופי האש בזירת הרג הכתבת (דובר צה"ל)

הרמטכ"ל אביב הודיע סמוך לזמן האירוע כי "על מנת להגיע לחקר האמת הקמנו צוות מיוחד שיברר את העובדות ויציג אותן במלואן ובהקדם האפשרי. הלוחמים הלילה פעלו תחת אש, והפגינו אומץ ונחישות כדי להגן על אזרחי המדינה, וכך נמשיך בכל מקום שנידרש".

כזכור, הפגיעה אירעה במסגרת הפעילות במחנה הפליטים ג'נין, אז פתחו עשרות מחבלים חמושים בירי מסיבי והשליכו מטענים לעבר כוחותינו אשר השיבו בירי. במהלך האירוע העיתונאית נפגעה ובתוך זמן קצר מתה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר