התוכנית הכלכלית • צפו

מה באמת המצב בתחבורה הציבורית; ולמה כולם שובתים?

מה קרה שכולם שובתים - מנהגי אוטובוס ועד המורים וכמה הם מרוויחים? • היכן לחסוך, בקרן פנסיה או בביטוח מנהלים? • ג'וק בתוך קמח מנופה? • וגם, מי ניצח בוויכוח על התחבורה הציבורית? (כלכלי)

משה מנס ורפאל כהן | כיכר השבת |
התוכנית הכלכלית (צילום: כיכר השבת | עריכה: ידידה כהן | תמונה ראשית: יוניתן זינדל - פלאש 90)

'התוכנית הכלכלית' של 'כיכר השבת', בהגשת רפאל כהן ומשה מנס עם כל הנושאים הכלכליים הבוערים שעל סדר היום וכל מה שחשוב לנו לדעת - לצד הפינות הפופולריות שיסדרו לכם את הכיס.

עובר ושב

בעקבות הביקורת הרבה בשבוע שעבר, פרק נוסף על סוגיית התחבורה הציבורית ומה באמת קורה במציאות? שלומי מלוביצקי טוען שהתחבורה הציבורית מצוינת ומשה מנס טוען שהיא גרועה, שניהם יצאו עם הצלם דודי פלוג לרחובות ירושלים ושאלו את העוברים ושבים מה הם חושבים? צפו וגלו מי צדק... התגובות המלאות של החברות השונות בתחתית הכתבה.

יש לי מושג

נושא שמעסיק רבים הוא היכן ואיך לחסוך נכון את הכסף שלהם, השבוע בפינה מיוחדת עם שלומי כהן מטראסט פיננסים, בדקנו מה ההבדל בין פנסיה לביטוח מנהלים? מה יעשה אדם שגילה שהוא משלם דמי ניהול מאוד גבוהים בביטוח מנהלים שלו אך לא רוצה לעבור בשל האמירה שיש מקדם קבוע ולא שווה לעבור אותו. וגם, כלל אצבע, מתי כן כדאי לעבור?

כותרות הכלכלה

• הכותרות השבוע מתחילות בשיח על האינפלציה בעולם המרקיעה שחקים, מדוע זה קורה, מי אשם, מה קורה בתחומי המניות והמדדים השונים, מה עושים בבנק המרכזי, 'הפדרל ריזרב' בשפה האנגלית ומדוע צניחת / קריסת הביטקוין מצביעה על בעיה מהותית בשוק הקריפטו? וגם, האם יש לזה תקומה?

• דלק, דלק, דלק - שוב פעם עולים מחירי הדלק, אין כבר כוח לדבר על זה אך מדובר במציאות ממנה כולנו סובלים ומדממים כסף רב.

• מחאת המורים וההשבתות התכופות בבתי הספר, גל התפטרויות השוטרים ומאבק נהגי האוטובוסים, מה קרה עכשיו שכולם נזכרו להפגין, להתלונן ולעזוב וכמה באמת מרוויחים במקצועות הללו? כשכמובן יש גם תשובה חד משמעית - מי אשם?!

• אזהרת המסע החמורה שפורסמה לטורקיה מחשש לפיגוע איראני, תפסה ישראלים רבים שכבר סגרו כרטיס טיסה למדינה במצב בעייתי, שתי חברות תעופה מרכזיות, "טורקיש איירליינס" ו"פגסוס" הודיעו ללשכת שר התיירות שעשרות אלפי הנוסעים שהזמינו כרטיסי טיסה יהיו זכאים לפיצוי.

פינת הצרחנות

פניה מזעזעת עם תמונה מזעזעת: "קניתי קמח מנופה ומודגש על האריזה ללא צורך בניפוי, וגילתי בתורך הקמח ג'וק לא קטן", מה הסיפור, והאם הוא נכון?!

  • לתלונות על התחבורה הציבורית שלנו, לרעיונות, ראיונות, וכל מה שאפשר לצרוח עליו בפינת הצרחנות, מוזמנים לכתוב למייל שלנו: moshe@kikar.co.i

תגובות על 'עובר ושב'

ממשרד התחבורה נמסר: "משרד התחבורה מבצע בקרה אלקטרונית שוטפת על כלל הנסיעות בהן מחויב המפעיל וכן בקרה מדגמית אנושית על חלק מהנסיעות. יצוין כי הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה נמצאת בקשר רציף עם עיריית בית שמש ומודיעין עילית לבחינה והתאמה של שירות האוטובוסים בעיר לצרכי ובקשות התושבים. המשרד יבחן את רמת השירות התחבורתי בערים ובהתאם לכך, יבוצעו שינויים והתאמות בעתיד, בכפוף למגבלת המשאבים הקיימת והאיזון בין כלל הצרכים.

"במקרה של אי עמידה בלוחות זמנים, דילוג על קווים או אי ביצוע נסיעה, מוטלים על המפעילים עיצומים כספיים וניתן ניקוד שלילי, המשפיע על סיכוייהם לזכות במכרזים עתידיים להפעלת שירות תחבורה ציבורית. ולראייה, בשנת 2021 הוטלו עיצומים בסך 48.5 מיליון שקל על המפעילים".

מחברת 'תנופה' נמסר: "חברת תנופה עושה כל שניתן לשיפור השירות ועמידה מקסימלית בלוחות הזמנים. הפנייה שקיבלנו היא כללית ללא פרטים כך שאין ביכולתנו לבדוק ולהתייחס בצורה יסודית".

מחברת 'קווים' נמסר: "התחבורה הציבורית בישראל סובלת ממחסור חמור של כ-5,000 נהגים. חברת קווים משקיעה מאמצים כבירים כדי לגייס נהגים חדשים לשירותיה: היא מפעילה את בית הספר להכשרת נהגים הגדול בישראל ולאחרונה העלתה את שכר נהגיה באופן משמעותי. בכדי להתמודד עם המחסור החמור בנהגים החברה נאלצת להיעזר בשירותים של חברות חיצוניות (קבלנים) כדי להשלים את כל הנסיעות ולתת שירות מיטבי לנוסעים. החברה מפעילה כלי בקרה רבים כדי לוודא שהשירות שניתן ללקוחותיה על ידי קבלנים חיצוניים ועל ידי נהגיה הוא איכותי ובטוח".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר