יצאנו לבדוק

כמה יעלה לנו כוס קפה קטן - בארץ ובעולם?

הכי טוב זה קפה שאנחנו מכינים לבד, אבל כמה יעלה לנו העונג אם נבקש מבית קפה להכין לנו קפה? • בדקנו עבורכם כמה עולה קפה רגיל בכל מיני מקומות בארץ ובעולם (מעניין)

ארי טננבוים | כיכר השבת |
כוס קפה ליום יפה. כמה יעלה לנו כוס קפה קטן? (צילום: ח.ט)

אין כמו להכין קפה בבית. אבל מה לעשות שלפעמים אנחנו ממהרים לפגישה או יוצאים לסידורים דחופים וכדי לא לוותר על הקפה היומי, אתם נכנסים לחנות הקרובה לרכוש לעצמכם כוס קפה חם ומהביל?!

מהביל אמרנו? התכוונו למבהיל. תקראו את המחירים של כוס קפה קנוי בארץ ותבינו שהמצב מבהיל מאוד.

רוב החנויות בארץ לוקחים עשרה שקלים לכוס קפה חם, קטן. בבתי קפה ייתכן שתמצאו קפה בחמישה עשר שקלים ויש מסעדות שהמחיר יעלה ל-20 שקל לכוס קטנה.

אם תסתובבו בין תחנות הדלק ייתכן שתמצאו קפה במחיר קצת יותר שפוי: בשמונה שקלים ואפילו בחמישה שקלים בלבד. קפה בכוס גדולה יעלה לכם בין עשרה ועד 12 שקלים.

רק אם תלכו לשטיבלאך במאה שערים תמצאו עמדה לקפה ותה שהעלות שלה תסתכם בסך כל החומרים שהשתמשתם, אבל אין ספק שזה לא יעבור את השלושה שקלים של כוס קפה בהכנה עצמית (חלב שקל. כפית סוכר חצי שקל, תיון חצי שקל וכן הלאה).

10 שקל לקפה קטן וזה עוד מחיר סביר (צילום: שאטרסטוק)

עד כאן דיברנו על קפה רגיל. אם תרצו אייס קפה זה יעלה לכם בין 19 ל-22 שקלים חדשים. אם אתם רוצים גם מאפה המחיר יכול לנוע בין 18 ל-29 שקל.

כיום, בקושי ניתן למצוא בארץ חנויות המוכרות קפה רגיל בפחות מעשרה שקלים.

בניו יורק כוס קפה יעלה כשלושה וחצי דולר. אם תרצו משהו יוקרתי יותר זה יעלה לכם 5 דולר. בין 8 לחמישה עשר שקלים.

בלונדון בתי קפה רגילים יתנו לכם לשבת על כוס קפה ב-2.5 ליש"ט (פאונד), ואם אתם רוצים קצת יותר טעם ואווירה תמצאו קפה גם 3.5 ליש"ט ויותר, כך שהממוצע שם עומד על כ-3.1 ליש"ט שזה כ-13 שקל.

"הסיבה שמחירי הקפה עולים", מסביר לי מנהל חנות נוחות כשאני מבקש קפה לדרך ומספר לו שאני עושה כתבה בנושא, "הינה ללא ספק מחירי החלב. בארץ המחיר לשקית חלב הוא חמישה שקלים ולכן גם כוס הקפה יעלה יותר ואם בחו"ל המחיר כשלושה וחצי שקלים, לא פלא שכוס הקפה בחנויות יהיה במחיר מוזל יותר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר