הפקת לקחים

באולפן: אבי מימרן מסכם את ימי שלטון בנט

המהלכים שהובילו לנפילת ממשלת בנט-לפיד; הפקת הלקחים של הסיעות החרדיות; התנהלות התקשורת הישראלית ועד כמה צריך לחשוש מבן גביר? אבי מימרן בריאיון לישי כהן באולפן 'כיכר השבת' (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(מפיק: איציק אוחנה. ניהול אולפן: אלעד זהבי )

מגיש 'המדורה המרכזית' ברדיו 'קול חי', העיתונאי אבי מימרן, התארח באולפן 'כיכר השבת', סיכם את שנת שלטון בנט-לפיד, התייחס להתנהלות התקשורת בימי שלטון בנט-לפיד, קרא לפוליטיקאים החרדים להפסיק להתייחס ל'מה יגידו' בתקשורת ועד כמה הסיעות החרדיות צריכות לחשוש מאיתמר בן גביר. צפו בריאיון המלא.

קטע מהריאיון

לדבריו: "הייתה שנה מאוד מאוד קשה שבה אנחנו ראינו אותנו כציבור חרדי, לא רק מחוץ לממשלה אלא כאסקופה נדרסת. לא כי היינו עכשיו תחת מתקפה בתקשורת, אלא כי פתאום ראינו איך התקשורת יכולה להתייחס למיעוטים, וקוראים להם מנסור עבאס. פתאום 53 מיליארד זו לא סחטנות, אפילו שהם לא משרתים בצבא".

אתה יודע לאן אתה לוקח אותי? לימים שהחרדים בממשלה והכותרות על הסחטנות, ואנחנו מדברים איך להציג את זה לתקשורת הכללית

"בא אדם עם ארבעה מנדטים, ארבעה ולא 16, וקיבל תקציבים לרשויות מקומיות, לקידום תעסוקה, שוויון, מתנ"סים. כמעט כל מה שזז במגזר החרדי. הלוואי עלינו – לא 53 מיליארד, 20 מיליארד! והוא לא סחטן, והוא נאור. מה שונה עיריית ביתר עילית מעיריית אום אל פחם? וזה מה שלמדנו השנה".

אבי מימרן בריאיון לישי כהן

המסקנה שלך? עוד חצי שנה החרדים יחזרו לממשלה, שוב כותרות של סחטנות. איך אנחנו צריכים לנהוג?

"אנחנו צריכים ליצור עכשיו, לא עוד חצי שנה שהחושים קצת ישכיחו אותנו, מסמך הפקת לקחים, שהוא צריך להיות לכל המפלגות החרדיות. איך מנהלים כנסת, איך ממנים חברים בוועדות, איך יו"ר כנסת צריך להתנהל, איך מתייחסים ליועמ"שים. מה מותר, מה אסור וכמה תקציבים דורשים".

אתה רואה את הסיעות החרדיות עושות את זה?

"הם צריכים הרבה אומץ, בעיקר מול התקשורת. אם יש לסיעות החרדיות החלטה שלא מעניין אותנו מה אומרים בתקשורת הם יכולים לעשות את זה".

אז אתה אומר אם החרדים חוזרים לממשלה: לא לספור את התקשורת.

"ממש. אנחנו רואים שגם אין לה השפעה. התקשורת הרימה את נפתלי בנט לגבהים, את 'ממשלת הפיוס והאחדות', ואין לממשלה הזו בשום סקר מנדט. ובנט עצמו, וגדעון סער, סביב אחוז החסימה. שהם יגידו מה שהם רוצים, מריצות וכוחות האופל.

"אנחנו צריכים להשתמש בטרמינולוגיה של מנסור עבאס, ממש אחד לאחד. העתק הדבק. צילום מסך של ההסכם הקואליציוני של רע"מ, להעתיק לש"ס וליהדות התורה, ובמקום אום אל פחם לכתוב מודיעין עילית וביתר עילית. במקום תקציבים לאקדמיה במגזר הערבי ניקח לאקדמיה במגזר החרדי ולישיבות. זה מה שאני לומד".

צפו בריאיון המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר