בורלא: חיסון התינוקות שלנו יעיל ב-80 אחוז

מנכ"ל חברת התרופות פייזר, אלברט בורלא, הצהיר בראיון למואב ורדי ב'כאן', כי "החיסון של פייזר לתינוקות יעיל במניעת הדבקה בקורונה ב-80%". בורלא התייחס לעדכונים החדשים (קורונה)

(צילום: תקשורת ראה"מ)

מנכ"ל חברת התרופות פייזר, אלברט בורלא, הצהיר בראיון למואב ורדי ב'כאן', כי "החיסון של פייזר לתינוקות יעיל במניעת הדבקה בקורונה ב-80%". עוד טען בורלא כי "הקורנה תהיה פה עוד זמן רב, אך נוכל לחזור לשגרה באמצעות תרופות וחיסונים".

בינתיים אמר בורלא כי תוצאות המחקר שפרסמה פייזר לחיסון המותאם שלה נגד אומיקרון היו חיוביות. הוא ציין כי פייזר כבר מייצרת את החיסון למקרה שהוא יאושר על ידי הרשויות. הוא הסביר כי יש דיון על כך ב-28 ליוני במנהל התרופות האמריקני ואז יוחלט האם הוא יאושר סופית.

בורלא התייחס לחשש שעד שהחיסון יאושר יווצר זן חדש ואמר כי הזן מסתגל מהר יותר מהצפוי על פי הערכות המומחים ולכן יש הרבה דיונים במינהל התרופות והמזון כדי שהחיסון יאושר במהירות. לדבריו, אחד העניינים המרכזיים שיעלו לדיון בעוד שלושה ימים הוא האצת תהליכים, בכדי שהחיסון יצא מהר יותר אל השוק מבלי שיהיה צורך לבזבז שלושה חודשים נוספים על פיתוח של חיסון חדש כנגד זן חדש.

בורלא הרחיב לגבי יעילות החיסון בקרב תינוקות ואמר, "למען האמת, היעילות של שלוש מנות החיסון שלנו במניעת זיהומים אצל ילדים הייתה 80%. אנחנו לא יכולים לטעון זאת כרגע, כי עוד אין לנו מספיק מקרים כדי שתיווצר מובהקות סטטיסטית. אבל נראה שזה כיוון ההתפתחות. אז היעילות אמורה להיות גבוהה מאוד. מצד שני, הבטיחות, מבחינת סבילות, היא מצוינת. במחקר שלנו השתמשנו בעשירית מהכמות לאדם בוגר. המנה לאדם בוגר היא 30 מיקרוגרם ולילדים נתנו שלושה מיקרוגרמים. זו הייתה מנה שנבחרה בקפידה כדי שתעניק יעילות גבוהה בלי חום וצמרמורות ברמה מסוכנת".

בורלא הסביר, כי לא קל מבחינה טכנית ליצור חיסון שיעמוד מול כל הווריאנטים השונים מבלי לדעת כיצד ייראו הזנים החדשים וכי כרגע הם עובדים על חיסון לאומיקרון תוך ניסיונות להעריך כיצד יפעלו ווריאנטים אפשריים נוספים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר