הקלטות מהכלא

אברג'יל: "האמנתי שהמלשין - צריך למות"

בסיומה של חקירה שנמשכה 15 שנים, ושבמהלכה גויסו 6 עדי מדינה, יצחק אברג'יל הורשע ברצח • מתוך הכלא סיפר: "אני שונא את הדמות שיצרו לי, הכול יצא משליטה" (אקטואליה)

(צילום מתוך: תיק 512, כאן 11)

ההקלטות מתוך הכלא השמור: 19 שנים אחרי ניסיון החיסול של העבריין זאב רוזנשטיין בציינג' ברחוב יהודה הלוי בתל אביב, שבו נרצחו שלושה עוברי אורח, בית המשפט המחוזי גזר הבוקר (שלישי) את עונשם של יצחק אברג'יל ושל המעורבים בפיגוע הפלילי. אברג'יל נידון לשלושה מאסרי עולם ועוד 30 שנה בכלא.

החקירה נמשכה 15 שנה, ובמהלכה גויסו שישה עדי מדינה מארגונו של אברג'יל. בסיומה בית המשפט הרשיע 16 מהנאשמים בפרשה שכונתה "512", ובראשם יצחק אברג'יל – כשלראשונה הורשע בישראל ראש ארגון פשע בעבירת רצח.

באופן בלעדי ונדיר, יצחק אברג'יל סיפר ליוצרות הסדרה "תיק 512" שמשודרת בכאן 11, עדי מאירי וטל ברדה, את גרסתו לאירועים שבהם הורשע. "הפשע בהתחלה היה אצלי אידאולוגיה", הוא אומר.

"דרך חיים שהאמנתי בה, שמי שמלשין צריך למות. כמה שתלכי קיצוני, תכפילי את זה פי כמה שאת רוצה. אבל זה כבר לא אני. בין הדמות שמצטיירת בחוץ ליצחק אברג'יל וביני, עולם ומלואו".

הסדרה גם חושפת את המאבק הייצרי בינו לבין התובע, הפרקליט ניסים מרום, ובין ראש משפחת הפשע, והיעד מספר אחת של משטרת ישראל, יצחק אברג׳יל. "ניסים רוצה להרוג אותי, הוא רוצה לנצח את התיק בכל מצב", אברג'יל טוען.

"אבל יצחק אברג'יל של התקשורת, זה לא יצחק אברג'יל אני. הם רוצים להשמיד את יצחק אברג'יל, לא אותי. הם הצמיחו לי קרניים, ועכשיו רוצים להרוג אותי בגלל שיש לי קרניים – אבל אתם הצמחתם לי אותן".

במשך שנים ניסו חוקרי המשטרה בישראל, ארצות הברית, בלגיה, הולנד, יפן ואוסטרליה, לשים את ידם על אברג'יל, כשבדרך חפים מפשע המשיכו להיקלע לקו האש. כשאברג'יל בוחן את האירועים, יש לו הרבה ביקורת, ולאו דווקא כלפי עצמו."אני שונא את יצחק אברג'יל, את לא מבינה? אני שונא את הדמות הזאת שיצרו בכלל. זה לא אני, זה כדור שלג שהתגלגל, יצא מכלל שליטה, אין עליו שליטה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר