ברגע האחרון

המייל של האימא לרופא - הציל את חיי הפעוטה

פעוטה כבת שנתיים סבלה מפריחה קלה שלאט לאט התפתחה • האם החליטה לשלוח לרופא תמונות של הפריחה במייל, והסתבר שזה הציל את החיים של בתה (חדשות בריאות)

מישאל לוי | כיכר השבת |
(צילום: שערי צדק)

תינוקת בת שנתיים מירושלים החלה לסבול מפריחה קלה בעור, לצד חום וחולשה. כעבור יומיים החלה אף להתפשט אדמומית חריגה ברגלה של התינוקת.

כעבור 24 שעות נוספות החלו סימני הפריחה להתפשט לשאר חלקי גופה של התינוקת והאם החליטה לצלם את הפריחה ולשלוח אותה לרופא המשפחה במייל. רופא המשפחה נבהל מהתמונות אליהם הוא נחשף והזמין מיד אמבולנס לביתה של הפעוטה, כשהוא מבין שמדובר בזיהום חמור ההולך ומתפשט בגופה של בת השנתיים. במקביל, הרופא שלח את התמונות לד"ר גיורא וייזר מנהל המיון בשערי צדק, שיכין את צוותו לקבלת פעוטה עם זיהום.

התינוקת הועלה על האמבולנס, וכשהאמבולנס הגיע לבית החולים כבר לא יכולה הייתה התינוקת לנשום בכוחות עצמה. צוות המחלקה עמד דרוך בכניסה למיון וטיפל בה באמצעות מתן אנטיביוטיקה, נוזלים ואדרנלין. מצבה של הפעוטה התייצב בהדרגה וחייה ניצלו. האם הודתה לרופא ולבית החולים, על שפעלו במהירות רבה והצילו את חיי ביתה.

"24 השעות הראשונות היו השעות הקריטיות", אמר ד"ר אמיר זילכה, רופא בכיר ביחידה לטיפול נמרץ ילדים במרכז הרפואי שטיפל בפעוטה. "לאחר יממה במהלכה קיבלה טיפול אינטנסיבי מצבה החל להתייצב. הודות למייל ששלחה האם, הצוות החל במתן טיפול מידי. אלו מסוג המצבים ברפואה שבהם חייבים להקדים את הטיפול לפני הבירור. אם הייתה מגיעה יותר מאוחר כבר לא היה את מי להציל. אנו מטפלים במקרים בודדים כאלה בשנה וזה אחד מהמקרים הקשים שראינו".

האם כל פריחה היא מסוכנת? ד"ר ז'אק בראון, מנהל היחידה לטיפול נמרץ ילדים במרכז הרפואי שערי צדק אמר כי מדובר בפריחה ייחודית ולא שגרתית. הפריחה השכיחה והנפוצה שמופיעה לעיתים אצל פעוטות וילדים ונעלמת בלחיצה אינה מסוכנת ונגרמת בדרך כלל כתוצאה מהתרחבות של כלי הדם, אך הפריחה הזו, שעמה הגיעה הפעוטה (ושאיננה נעלמת בלחיצה על העור) הצביעה על זיהום מפושט ומסכן חיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר