תבוסה רוסית בסמל המלחמה

צבא אוקראינה כבש מחדש את אי הנחשים

באוקראינה אמרו כי אחרי שאי הנחשים הכבש על ידי רוסיה ימים מהפלישה, הצליח הצבא האוקראיני הלילה לגרש את החייל הרוסי האחרון מהאי שהפך לסמל המלחמה הקשה (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
תיעוד ההפגזה האחרונה על אי הנחשים לפני נסיגת רוסיה (צילום: חיל האוויר האוקראיני)

בצבא אוקראינה אמרו מוקדם יותר היום (חמישי) כי הצליחו לגרש הלילה את החייל הרוסי האחרון מהאי שהפך לסמל המלחמה - אי הנחשים.

ברוסיה אישרו המידע לפיו אין אף חייל רוסי בשטח אי הנחשים שנכבש על ידם ימים לאחר הפלישה, אך טענו כי לא מדובר בבריחה אלא בנסיגה מתוך "רצון טוב" לסייע לאוקראינה בייצוא תבואה.

דובר צבא רוסיה טען מוקדם יותר כי "הכוחות המזוינים של הפדרציה הרוסית סיימו למלא את המשימות שהוטלו באי הנחשים והוציאו את חיל המצב שפעל שם."

מפקד פיקוד הדרום בצבא אוקראינה מסר הלילה בתדרוך לתקשורת כי "האויב פינה בחיפזון את שרידי חיל המצב בשתי סירות מהירות וככל הנראה עזב את האי."

כזזכור, אי הנחשים הוא אי קטן ששייך לאוקראינה ונכבש זמן קצר לאחר החלטת נשיא רוסיה פוטין לפלוש לאוקראינה. במהלך המלחמה אוקראינה ראתה חשיבות סמלית גדולה בכיבוש האי.

בין היתר דווח כי אחת הספינות הרוסיות שהגיעו לאי הנחשים דרשו מהחיילים האוקראינים במקו להיכנע ולהודיע על תמיכה ברוסיה, אך אלו סרבו והושלכו למרתפים בשבי.

בעיניי אוקראינה, החיילים שסירבו להכנע הפכו לגיבורי אוקראינה ואלו שהפכו את אי הנחשים לסמל לגבורה אוקראינית במלחמה הקשה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר