דיווח בלבנון

'חמאס' סירב להעביר מידע לישראל על גולדין ושאול

בכיר בחמאס הדגיש כי התנאי להשבת גופות החיילים הנעדרים הוא שחרור מחבלים בישראל • בלבנון דווח כי גם מידע עליהם סירבו בארגון הטרור לתת לישראל בלי תמורה (ביטחון)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
גולדין ושאול (צילום: באדיבות המשפחות)

ארגון הטרור 'חמאס' סירב בתקופה האחרונה להעביר לידי ישראל מידע על אודות החיילים השבויים הנעדרים הדר גולדין ואורון שאול, ללא תמורה. כך לפי דיווח בלבנון.

בעיתון 'אל-אחבאר' צוטט בכיר בחמאס האומר כי המחיר לשחרור החיילים הוא שחרור אסירים ילדים, נשים ומשוחררי שליט שנעצרו מחדש, כפי שהציע חמאס בעבר. כך על פי הפרסום בתאגיד השידור הציבורי כאן 11.

כזכור, במהלך מבצע 'צוק איתן' בשנת 2014, נפגעו ונלקחו בשבי חיילי צה"ל אורון שאול והדר גולדין. כעבור זמן הוכרזו כחללים על ידי הרבנות הצבאית.

לאורך השנים נעשו ניסיונות רבים כדי להביא להחזרת החיילים. בחודש חשוון תש"פ הבטיח נתניהו, אז ראש הממשלה, לאמו של גולדין לאה כי ישראל לא תעביר גופות נוספות לעזה עד להשבת החיילים.

בחודש תמוז בשנה שעברה, בצל המשבר הפוליטי בישראל, התייחס דובר ארגןו הטרור חמאס לחיילים הנעדרים ואמר כי "אין לנו שום התנגדות להליכה לשיחות בשני קווים מקבילים - ביסוס ההפוגה הצבאית ומימוש הדרישות הפלסטיניות מצד אחד, ומצד שני, קידום עסקת החילופין שבמסגרתה ישוחררו אסירים ביטחוניים בתמורה להחזרת החללים והנעדרים".

עוד אמר דובר ארגון הטרור כי ישראל יודעת שארגונו מוכן לנהל מו"מ על השבת הנעדרים, אך לטענתו, המשבר הפוליטי המתמשך בישראל מונע את ההתקדמות בשיחות בין הצדדים. כעת, כאמור, דווח כי בחמאס מסרבים להעביר מידע והמחיר שדורשים לשחרור הוא שחרור מחבלים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר