המבקר חושף

כמה תלמידים נושרים בבני ברק וברכסים?

המבקר מתניהו אנגלמן מפרסם דו"ח מקיף על נשירת תלמידים ממוסדות החינוך במספר רשויות, בהן בני ברק ורכסים • המבקר ממליץ להקים מערך שיאתר את התלמידים שנמצאים בנשירה סמויה (חדשות)

כיתה; אילוסטרציה (צילום: David Cohen/Flash90)

אחת התופעות המורכבות שמערכת החינוך מתמודדת עמן, בדומה למערכות חינוך אחרות בעולם, היא נשירה של תלמידים מספסל הלימודים.

התפרצות מגיפת הקורונה בעולם בסוף 2019, והמעבר לתקופות של למידה מרחוק, העצימו את תופעת הנשירה הסמויה בקרב תלמידים. מתוקף חוק לימוד חובה ותקנותיו הוקמה במשרד החינוך מחלקה לביקור סדיר ולמניעת נשירה. המחלקה פועלת באמצעות קציני ביקור סדיר (קב"סים) לוודא שלכל התלמידים תימצא מסגרת מתאימה ותוענק להם התמיכה המיטבית שהם זקוקים לה במסגרת בית הספר והקהילה.

בדו"ח הביקורת על השלטון המקומי המתפרסם היום (שני) בחן מבקר המדינה מתניהו אנגלמן מה עושות הרשויות כדי לאתר ולטפל בתלמידים שנושרים ממוסדות החינוך - וכיצד הן פועלות למנוע את הנשירה מהלימודים.

הבדיקה נעשתה ב-11 רשויות מקומיות, ובהן בני ברק והמועצה המקומית רכסים.

על פי נתוני דוח מבקר המדינה, הנשירה ממוסדות החינוך בבני ברק וברכסים בשנת התש"פ הייתה בשיעור 2.2%, ו-0.6% בהתאמה.

בחלק ממוסדות החינוך בתחומי שיפוטן של הרשויות לא משתפים את הקב"סים בצוות הבין-מקצועי שלהם, וגם אין מביאים לידיעתם את פרטי התלמידים המתאפיינים בריבוי היעדרויות לא מוצדקות ובבעיות בביקור הסדיר.

המבקר אנגלמן ממליץ למשרד החינוך ולרשויות המקומיות לגבש מתודולוגיה ודרכי פעולה לאיתור התלמידים שבסכנת נשירה הלומדים במוסדות החינוך החרדיים, ולתת מענים המתאימים לצרכיהם. כמו כן, יש לפעול להסדרת פעילות הקב"סים וכניסתם לכל מוסדות החינוך הפועלים בתחומי הרשות ובפרט בישיבות לבני 18-13.

"נשירת תלמידים מבתי ספר נחשבת גורם מרכזי ביצירת פערים חברתיים", אמר המבקר. "הנגשה מיטבית, שיפור המענים והשירותים לתלמידים בסכנת נשירה יגדילו את סיכוייהם להשתלב בחברה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר