"ירה ללא הפסקה"

הטבח בשיקגו: נעצר היורה שרצח 6; מתוכם שניים מהקהילה היהודית

בתום מצוד ארוך שכלל עשרות שוטרים, נעצר רוברט קרימו, על פי החשד הוא רצח שישה בני אדם, שמתוכם שניים מהקהילה היהודית, שחגגו בהיילנד פארק את יום העצמאות האמריקני (אקטואליה)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
היורה וזירת האירוע (צילום: סעיף 27א')

האירוע קשה בחגיגות יום העצמאות בארצות הברית: בעיר היילנד פארק הסמוכה לעיר שיקגו שבמדינת אילינוי במרכז ארצות הברית נהרגו שישה בני אדם ו-36 נוספים נפצעו, במהלך הלילה (שלישי) המשטרה תפסה את היורה.

החשוד שנתפס בתום מצוד שכלל עשרות שוטרים, הוא רוברט "בובי" קרימו השלישי, בן 22, שהופיע כראפר והקליפים האחרונים ששחרר היו מלאי אלימות עם תיאורי רצח המוני. כמו כן, החשוד ניהל קבוצה סודית שם פרסם פוסטים המהללים מוות ויריות בשידור חי.

כזכור, באירועי הרביעי ביולי - יום העצמאות האמריקני, פתח קרימו, כך על פי החשד בירי לעבר הצועדים בחגיגות בהיילנד פארק.

במקום נהרגו שישה בני אדם ו-36 נפצעו, עד כה ידוע על שני הורגים מהקהילה היהודית ועל לפחות שני פצועים. על פי עדכון של משרד החוץ, יש מידע על כך שבאירוע הירי בסמוך לשיקגו כי "יש מידע על נפגעים יהודים." עוד נמסר כי "הקונסול הכללי שלנו ינעם כהן נמצא בקשר עם הרשויות ועם הקהילה היהודית."

ג'קי סונדהיים, מורה יהודית מהקהילה היהודית המקומית - היא אחת ההרוגים באסון. במייל שנשלח לקהילה נכתב: "אנו מודיעים שג'קי האהובה שלנו היא אחת הקורבנות שנרצחו היום במצעד. קשה מאוד להביע את עומק הצער שלנו על מותה של ג'קי ואהדה למשפחתה וליקיריה".

ראש הממשלה הזמני יאיר לפיד אמר בשיחה עם מושל אלינוי: "יום חג הפך לטרגדיה. מחשבותיי עם משפחות הקורבנות וכל העם האמריקני. היום, כמו תמיד, ישראל עומדת לצד ארה"ב".

שר הביטחון בני גנץ כתב בחשבון הטוויטר שלו: "יום שהיה אמור להיות חגיגי, המחשבות שלי עם העם האמריקני אחרי המתקפה הנוראית בשיקגו. אנחנו בישראל עומדים לצידכם."

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר