ברוסיה זועמים

פוטין התחמק ממקרון: "אני באמצע הכושר"

בסרט תיעודי שפורסם אתמול מהתקופה שלפני הפלישה לאוקראינה נחשפה אחת מהשיחות הרבות שנערכו בין נשיא רוסיה פוטין לנשיא צרפת • ברוסיה זעמו על ההדלפה (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
פוטין ומקרון, ארכיון (צילום: שאטרסטוק)

בסרט תיעודי חדש שפורסם אמש (שלישי) בצרפת, פורסמו שיחות בין נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לנשיא צרפת עמנואל מקרון מהתקופה שלפני הפלישה לשטח אוקראינה.

במהלך השיחה הצליח נשיא צרפת לשכנע את פוטין להצהיר על כוונה להיפגש עם נשיא ארה"ב ביידן, אך כשמקרון ביקש מפוטין להוציא הודעה משותפת - התחמק הנשיא הרוסי.

"זאת הצעה שראויה להילקח בחשבון, אבל אם אתה רוצה שנהיה מיושרים בדרך שבה זה צריך להתגבש, אני מציע שנבקש מהיועצים שלנו להתקשר אחד לשני בהקדם האפשרי... אבל תבין שאני מסכים עקרונית."

"טוב מאוד" השיב מקרון. "אז אתה מאשר שאתה מסכים עקרונית, ואני מציע שהצוותים שלנו... ינסו לעבוד על הצהרה משותפת לאחר השיחה הזו?"

בתגובה, התחמק פוטין והשיב: "למען האמת רציתי ללכת להוקי קרח, כי כרגע אני בחדר כושר. אבל עכשיו אני לפני תחילת האימון שלי, אני מבטיח שאתקשר ליועצים שלי לאחר מכן מסייה מקרון." אמר פוטין.

השיחה הזו הפכה לאחת ההצהרות המביכות של מקרון. זמן קצר לאחר השיחה הכריז על כך שפוטין הסכים לפסגה עם ביידן - אך שעות לאחר מכן דרדר פוטין את המצב והכריז על הכרה בעצמאות שטחי הבדלנים - דבר שגרר ימים לאחר מכן לפלישה לאוקראינה.

ברוסיה הגיבו היום בזעם. שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב אמר היום במסיבת עיתונאים כי הדלפת השיחה היא "הפרת הנימוס הדיפלומטי."

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר