בנאום בצה"ל

ראש הממשלה לפיד: ישראל חזקה מאויביה

נאום ראש הממשלה יאיר לפיד נשא דברים בטקס סיום קורס קצינים קרביים, בבה"ד 1 והתייחס למצבה הביטחוני של ישראל ולאתגרים הביטחוניים העומדים לפתחה (חדשות בארץ)

(צילום: דובר צה"ל)

ראש הממשלה יאיר לפיד נשא דברים בטקס סיום קורס קצינים קרביים בבה"ד 1 ואמר: "ישראל חזקה מכל אויביה, ואנחנו לא נהסס להפעיל כוח כדי לשמור על שלום אזרחנו. אויבינו צריכים לדעת שבכל רגע נתון אנחנו חזקים יותר, מתוחכמים יותר, קשוחים יותר מהם".

"אויבינו צריכים לדעת עוד דבר: שאנחנו מתייצבים מולם יחד. שהחברה הישראלית חזקה יותר מכל ויכוח. העוצמה הישראלית היא העוצמה של הביחד", אמר לפיד.

לפיד פתח את דבריו במסר של פיוס ואחדות ואמר "כל פעם שמגיע הרגע הזה, בכל פעם שנגמר קורס קצינים בבה״ד 1, מתחילה ספירת המלאי. כמה חובשי כיפה יש בקורס? כמה קיבוצניקים? כמה יוצאי אתיופיה, כמה נשים כמה גברים? כמה ממכבים רעות שנפלו מקורס טיס? כמה מתל אביב? זה לא מה שאני רואה מולי. אני רואה מולי קצינים וקצינות בצה"ל. אני לא רואה קבוצות, אני רואה את נבחרת העל של עם ישראל. 463 קצינות וקצינות שיובילו את המדינה בשנים הקרובות".

הוא התייחס למצבה הביטחוני של ישראל ואמר, "מדינת ישראל היא מדינה שיש עליה איומים לא פשוטים. הגרעין האיראני, הטילים המדויקים של החיזבאללה מלבנון, החמאס בעזה, קיני מחבלים בג'נין, ציר הטרור שמנסה להתבסס בסוריה. ישראל חזקה מכל אויביה, ואנחנו לא נהסס להפעיל כוח כדי לשמור על שלום אזרחנו. אויבינו צריכים לדעת שבכל רגע נתון אנחנו חזקים יותר, מתוחכמים יותר, קשוחים יותר מהם. ואויבינו צריכים לדעת עוד דבר: שאנחנו מתייצבים מולם יחד. שהחברה הישראלית חזקה יותר מכל ויכוח. העוצמה הישראלית היא העוצמה של הביחד".

"כדי שאויבינו ידעו שאתנו לא כדאי להתעסק צריך להתקיים תנאי. התנאי הוא, שהצעירים הטובים ביותר בישראל, הנחושים ביותר בישראל, יגיעו הנה – לבה"ד 1. אני מסתכל עליכם – התנאי הזה מתקיים", אמר לפיד.

"אם אתם רוצים לדעת על מה אנחנו מדברים כשאנחנו מדברים על ההרתעה הישראלית, תסתכלו ימינה ושמאלה. זה אתם. אתם ההרתעה הישראלית. זה לא קרה מעצמו. זה לא משהו שמקבלים בחבילת הסיוע האמריקאית. ההרתעה הישראלית נבנית מכוחם של אנשים צעירים כמוכם שמוכנים לקחת את עצמם עד הקצה, ואז מעבר לקצה".

עוד אמר ראש הממשלה לקצינים, "המשימה שלנו כחברה היא להחזיר את האמון. את האמון בדמוקרטיה שלנו, את האמון בצה"ל, במשטרה, בבית המשפט, ובעיקר להחזיר את האמון שלנו אחד בשני".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר