שימו לב

שני מקרי עכברת כתוצאה מביקור בנחלים

משרד הבריאות מבקש להביא לידיעת הציבור על שני מקרים של חולי עכברת שהתגלו לאחר ביקור בנחל זאכי ובסחנה. משרד הבריאות מתריע על רחצה בנחלים המזוהמים (בריאות)

הסחנה (צילום: ענת חרמוני, פלאש 90)

משרד הבריאות מבקש להביא לידיעת הציבור על שני מקרים של חולי עכברת. לאחר חקירה אפידמיולוגית התגלה כי אחד ביקר בתחילת חודש יוני בנחל הזאכי והשני ביקר בסחנה בצפון.

עד כה, מתחילת השנה דווחו על שלושה מקרים של תחלואה בעכברת הקשורה לחשיפה למקורות מים בצפון הארץ.

כפי שפורסם בהודעת משרד הבריאות מה-5.7 משרד הבריאות והמשרד להגנת הסביבה דיווחו על תוצאות חריגות בדיגום מים שבוצע לבחינת מצב הזיהום בנחלים מסוימים בצפון הארץ, ולפיכך מודיעים למטיילים ולרשויות המקומיות, כי הכניסה לנחלים אלה עלולה להיות מסוכנת, כשהרשימה המלאה נמצאת באתר משרד הבריאות ומתעדכנת מעת לעת.

עכברת, הידועה גם בשם "לפטוספירוזיס" (Leptospirosis), היא מחלה זיהומית חיידקית של בעלי חיים שבה גם בני אדם עלולים להדבק,

ההדבקה של בני אדם מתרחשת לרוב בעקבות חשיפתם למים נגועים, במיוחד ממכרסמים (כמו עכברים וחולדות - ומכאן השם "עכברת"), אך גם מחיות בר ומחיות משק כמו בקר וצאן, סוסים וכלבים. וזאת כאשר נוצר מגע בין המים או האדמה לבין העיניים, הפה, האף או סדקים בעור.

סימנים ותופעות לוואי של המחלה יכולים לנוע בין תסמינים קלים לקשים במיוחד: כאב ראש, כאבי שרירים, וחום עד דימום מהריאות (תסמונת דימום ריאתי חמורה), אי ספיקת כליות וכבד, או דלקת קרום המוח. מחלת וייל (Weil's disease), הצורה החריפה והחמורה של עכברת, גורמת לאדם הנגוע להיפגע (העור והעיניים מצהיבים), לפתח אי ספיקת כליות ולדמם. דימום מהריאות הקשור לעכברת מכונה "תסמונת דימום ריאתי קשה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר