הותר לפרסום

ראש עיריית פתח תקווה רמי גרינברג - נחקר בחשד לסחיטה באיומים ושוחד

ראש עיריית פתח תקווה, רמי גרינברג, הוא ראש העירייה שעוכב לחקירה השבוע בלהב 433, בחשד להפרת אמונים, סחיטה באיומים, מתן שוחד וקשירת קשר לביצוע פשע (בארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
רמי גרינברג בישיבת המועצה האחרונה (צילום מסך: מתוך השידור החי של ישיבת המועצה, עיריית פתח תקווה )

הותר לפרסום: ראש עיריית פתח תקווה, רמי גרינברג, הוא ראש העירייה שעוכב לחקירה השבוע ביחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433, בחשד לעבירות של מרמה והפרת אמונים, סחיטה באיומים, שימוש לרעה בכוח המשרה, מתן שוחד וקשירת קשר לביצוע פשע.

מלבד גרינברג נחקרו בפרשה גם שלושה ממקורביו. החקירה נמשכה כ-14 שעות וכללה עימותים בין החשודים.

בתום החקירה שוחררו ארבעת החשודים, ועל ראש העיר רמי גרינברג נאסר להגיע לעירייה למשך יומיים, כמו כן נאסר על המעורבים להיפגש זה עם זה. גרינברג צפוי להיחקר פעם נוספת בפרשה.

גרינברג התייחס לחקירה וכתב בפוסט בפייסבוק: "עם כניסתי לתפקיד אני פועל לילות כימים, פשוטו כמשמעו, ללא הפסקה - 24/7, ללא חופשות, ללא בילויים, נטו למען העיר והתושבים וזאת בכדי להצעיד את פתח תקוה קדימה בכל פרמטר ולדאוג, גם באופן אישי ופרטני, לכל תושב ותושבת ואיכות חייהם.

"בכל צעד ושעל רק אתם עומדים לנגד עיני והכל כדי שכל אחד ואחת מכם תהיו גאים בעיר שלנו ותהיו שבעי רצון מהשירותים העירוניים השונים והפיתוח הנרחב שאנחנו מקדמים בכל שכונות העיר ובכל התחומים.

"במסגרת המחויבות שלי אלכם.ן ולאור השמועות, חשוב לי לשתף אתכם בפרטים שניתן. ביום שני בבוקר התבקשתי להגיע באופן עצמאי לחקירה בנושא מסוים. כאזרח שמאמין במערכת אכיפת החוק ומכבד אותה מאד, הגעתי והשבתי לכל השאלות. אין לי מה להסתיר ואני משוכנע כי בסוף הבדיקה הדברים יתבהרו.

"לצערי בשליחות הציבורית יש הרבה אנטריגות, שנאה ללא סיבה ורצון של מתחרים רק להכשיל. כראש עיר אני בטלתי את עצמי בצורה הכי ברורה ורתמתי את כל כוחי רק למען האינטרס הציבורי. כך אני נוהג כל חיי וכך אנהג תמיד".

חקירת המשטרה נפתחה לפני יותר משנה, בעקבות תלונה שהגיש אחד התושבים בעיר על כך שלטענת ראש העיר דרש לפטור או להרחיק ממקומות עבודה שבאים בקשר עם העירייה, את מתנגדיו או בני משפחתם. לפי החשד, גרינברג באמצעות מקורביו איים על מוסדות שיקבלו תקציב רק אם יפטרו את מתנגדיו. את החקירה מלווה המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה.

במשטרה ציינו כי "מקורביו של ראש העיר חשודים שפעלו בשליחותו כדי לממש את רצונו וכוונותיו".

עו"ד עפר ברטל, ממשרד ברטל-כהן, מסר בשמו של גרינברג: "ראש העיר לא נלקח לחקירה על-ידי המשטרה. הוא הוזמן טלפונית והתייצב מיד. הוא השיב לכל שאלות החוקרים ולא התחמק מדבר. ככל שנאמרו דברים בשמו על ידי מאן דהוא, נעשו הדברים ללא ידיעתו ולא בהסכמתו או בשליחותו והדברים עוד יתבררו. אנו מציעים לכולם להמתין בסבלנות לתום החקירה, על מנת להיווכח שלא היה בהתנהגותו כל דופי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר