הרב ל'כיכר': "מודאג"

זעם בצ'ילה: "סוחר יהודי חמדן" - בפרסומת לוויסקי

הקהילה היהודית במדינה הדרום-אמריקנית מתמודדת עם הטרדה אנטישמית רבה, כמו גם נשיא פרו-פלסטיני שנבחר השנה • הרב הראשי ל'כיכר': "מדאיג מאוד את הקהילה" (עולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
הפרסומת האנטישמית (צילום מסך)

קריקטורה אנטישמית שפורסמה במסגרת קמפיין שיווקי של חברת אלכוהול, מכעיסה את הקהילה היהודית בצ'ילה, רבה של צ'ילה אף מסר בשיחה עם 'כיכר השבת', כי הוא מודאג מהתנהלות הממשלה.

חברת Arbol Verde, שמשווקת וויסקי ורום זולים במדינה, בחרה לסמל את החיסכון שבקניית מוצריה בעזרת איור פוגעני ואנטישמי, בו מוצג סוחר יהודי, עם כיפה ואף מוגזם ובולט, סופר בחדווה ערימות דולרים.

לאחר שהמודעה הופיעה שלשום (שני) בעיתון המקומי Las Últimas Noticias, ביטאה הקהילה היהודית את זעמה ופנתה לחברה כשהיא דורשת הבהרות.

החברה מצידה טענה בהיתממות לא היתה כוונה לפגוע. דובר החברה אמר לכלי התקשורת הצ'יליאני BioBioChile, כי השימוש באיור נועד להדגיש את ההנחות ללקוחות המשלמים במזומן, וכי לא הייתה כל כוונה לפגוע בקהילה היהודית.

אך שגרירות ישראל במדינה גינתה את הפרסומת באומרה שתגובת החברה אינה מספקת. "חוסר כוונה לפגוע אינו מסביר את העובדות או מפחית מחומרתן", נמסר.

הרב אליהו תמים, רבה הראשי של צ'ילה, אומר היום ל'כיכר השבת': "אנחנו מגנים בכל תוקף את הפרסומת האנטישמית הזאת. לדאבוננו אנחנו לא שומעים גינוי מהממשלה או חברי קונגרס על כך וזה מאד מדאיג את הקהילה היהודית כאן. מקווים מאד בעז"ה שדברים כאלה לא יישנו בעתיד".

גם גבריאל סילבר, מראשי הקהילה היהודית שאף היה פוליטיקאי מקומי בעברו, תקף את העובדה שתעמולה נאצית חזרה להופיע בגלוי ב-2022. לדבריו, "זה לא בעיתונות של גרמניה הנאצית, זה בצ'ילה של היום. קריקטורות אנטישמיות במדינות אחרות, היו גורמות לגינויים מקיר לקיר".

הקהילה היהודית במדינה הדרום-אמריקנית, שמונה כ-18,000 נפש, מתמודדת עם הטרדה אנטישמית רבה, כמו גם היבחרו של גבריאל בוריק, נשיא צעיר ופרו-פלסטיני שבחרה צ'ילה השנה. מאחר וצ'ילה מהווה הבית הגדול ביותר מחוץ למזרח התיכון לפליטים פלסטיניים, הקהילה סובלת לא מעט מרדיפה והפגנות.

הנשיא בוריק מצביע בבחירות שבהן ניצח השנה (צילום: Shutterstock)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר