3 קומות, 26 אנשי צוות

"אייר פורס 1" • הצצה למטוס המאובטח בעולם של נשיא ארה"ב

בשבוע שעבר ביקר בישראל המטוס הנשיאותי של נשיא ארה"ב - ה"אייר פורס 1" • יצאנו לסיור מיוחד במטוס המאובטח ביותר בעולם, מהציוד הסודי וקווי הטלפון הרבים ועד למשרדים שהופכים לחדר ניתוחים (מגזין כיכר)

ארי טננבוים | כיכר השבת |
יכולת תלדוק באוויר המעניק שעות טיסה רבות (צילום: שאטרסטוק)

לאחר הכתבה המקיפה על צי הרכבים המסתוריים בשיירה של נשיא ארצות הברית, יצאנו לבדוק את מטוסו האישי של הנשיא, המטוס המאובטח ביותר בעולם עם יכולות מיוחדות.

למגזין 'כיכר' המלא - לחצו כאן

למעשה, מדובר בזוג מטוסים מדגם "אייר פורס" (Air Force One), כאשר מטוס אחד נמצא בזמינות מבצעית בכל עת והשני עובר עבודות תחזוקה לפי הצורך. כאשר הנשיא על המטוס שמו הופך ל"אייר פורס 1", והשני המתלווה אליו נקרא "אייר פורס 2".

למטוס יש יכולות אבטחה מהטובות בעולם כאשר רובן נמצאים עד היום בגדר סוד מוחלט. את מה שניתן לספר נפרט בכתבה שלפנינו.

מבנה המטוס

שלוש קומות יש למטוס של הנשיא. התחתונה מיעודת למטענים. האמצעית הינה לנוסעי המטוס ובשלישית יש הרבה ציוד של תקשורת וכמובן את תא הטייסים. רוצים לעבור בין הקומות? עליכם להציג תעודה מזהה מתאימה לאנשי השירות החשאי שמאבטחים כל פינה במטוס.

הנשיא ביידן יורד מהמטוס הנשיאותי בישראל (צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)

שלוש דלתות למטוס: שתיים – קדמית ואחורית – יובילו אתכם לסיפון התחתון ואחת לסיפון האמצעי.

למטוס סך הכל 26 אנשי צוות ויש בו מקום לכמאה איש.

המנות שיוגשו לפמליה והנשיא מוכנות לרוב מראש, אך יש במטוס שני טבחים שבעת הצורך יודעים להכין ארוחות למאה איש. במחסני המטוס יש ציוד שמתאים ליותר מאלפיים ארוחות.

קצת יותר מ-370 מטרים, זהו החלל בתא הנוסעים. שם יש חדר שינה, מקלחת, חדר כושר ומשרד ענק שעומד לשירותו של הנשיא.

פמליית הנשיא מתכנסת בחדר גדול ממדים שהוא גם חדר האוכל בעת הארוחות. לאנשים הבכירים בפמליה יש משרדים משלהם, ובעת הצורך הם נהפכים למרפאה עם כל ציוד הרפואה המתקדם בעולם. בכלל, יש במטוס את כל הציוד המתאים לניתוח במידה ונוצר צורך בטיפול דחוף.

המשרד הסגלגל במטוס הנשיאותי (צילום: שאטרסטוק)

במטוס מותקנים 87 קווי טלפון נפרדים, מתוכם 28 קווים מאובטחים ומקודדים בעלי טווח בלתי מוגבל, כך הנשיא יכול לטלפן לכל מקום בעולם שחשקה נפשו בעת הטיסה.

המאובטח בעולם

למטוס יש את מיטב הטכנולוגיות בתחום ההגנה עם כל השכלולים הכי חדשים הקיימים, ותקשורת מוצפנת ברמה הכי גבוהה. עד כדי כך הכל שם משוכלל, שאם הנשיא רוצה להפעיל את "המזוודה הסודית" - שבאמצעותה ניתן לשגר טילים גרעיניים, יש לו את האפשרות לעשות זאת תוך כדי טיסה.

בין יתר הדברים שהנשיא יכול לעשות בטיסה, זה לקיים ישיבה רבת משתתפים כמו דיון בחדר הסגלגל בבית הלבן וגם שיחות ועידה מוצפנות בווידיאו עם כל מי שהוא רואה לנכון בכל מקום בעולם.

חדר הישיבות במטוס הנשיאותי (צילום: שאטרסטוק)

המטוס יודע לבצע תדלוק אווירי והוא יכול לשהות באוויר למשך 48 שעות! למטוס יש יכולת הגנה מפני טילי קרקע אוויר וטילי אוויר, מתקפות סייבר, נשק כימי ונשק גרעיני. הכל כדי לגרום שגם אם הנשיא באוויר הוא מאובטח ברמה הכי גבוהה שיש.

מה עוד אנחנו יודעים על המטוס?

השמועה מספרת כי בשעת חירום יש מין קפסולה שיכולה לחלץ בשלום את הנשיא מהמטוס, אך שמועה זו מעולם לא אושרה על ידי הבית הלבן ומשרד ההגנה האמריקני.

המטוסים מתוחזקים ומופעלים על ידי קבוצה מיוחדת מחיל האוויר האמריקאי שנקראת Presidential Airlift. הם אמונים על תחזוק והטסת המטוסים.

למטוס יש כלים מיוחדים דרכם ניתן לפרוק ולהעמיס ציוד, כך שהוא אף פעם לא תלוי בכלים של נמלי תעופה ברחבי העולם (שיכולים לגרום לבעיות אבטחה).

המטוס הנשיאותי בשמי ישראל (צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)

בכל עת המטוס מאובטח על ידי מטוסי הצבא האמריקאי שעוקבים אחריו מקרוב ומרחוק.

לרוב לא תמצאו את המטוס באפליקציות למעקב טיסות ואם הוא כן יופיע שם, זה יהיה תחת שם של מטוס מנהלים פרטי. הכל כדי לשמור על כמה שיותר חשאיות.

במשרד ההגנה האמריקאי כבר עובדים על דגם חדש ומשכולל הרבה יותר והוא עתיד לשמש את הנשיא בשנים הקרובות. במטוס החדש יהיו הרבה יותר כלים טכנולוגים והוא יוכל לשהות באוויר הרבה יותר זמן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר