שוב יתאחדו?

לאחר נתק ממושך: סמוטריץ' ובן גביר נפגשו

יו"ר 'הציונות הדתית', ח"כ בצלאל סמוטריץ' ויו"ר עוצמה יהודית', ח"כ איתמר בן גביר, נפגשו היום לאחר נתק של מספר שבועות: "סוכם על משא ומתן מואץ לריצה משותפת" (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
סמוטריץ' ובן גביר, היום (צילום: דוברות עוצמה יהודית)

חברי הכנסת איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ' נפגשו היום (שלישי) לראשונה, לאחר נתק שנמשך למעלה משבועיים - נתק במהלכו כינס ח"כ בן גביר מסיבת עיתונאים וקרא לח"כ סמוטריץ' לשבת ולדון עמו על הרכב הרבימה לכנסת ה-25.

במהלך הפגישה דיברו על אודות ריצה משותפת בבחירות הקרובות. מחברי הכנסת נמסר כי "הפגישה התנהלה באווירה טובה, והצדדים סיכמו על מו"מ מואץ על מנת להגיע להסכמות מהירות על ריצה משותפת כבר בימים הקרובים".

הפגישה בין השניים מגיעה בשל לחץ מצד רבני הציונות הדתית ובראשם הרב חיים דרוקמן, המבקשים מהשניים לגשר על הפערים ולרוץ יחד בכדי למנוע מצב בו אחד מהם לא יעבור את אחוז החסימה.

בן גביר דורש מסמוטריץ' חלוקה חדשה במפלגה ובמרכזה ריץ' רץ' בין נציגי שתי המפלגות. באשר לראשות המפלגה, בן גביר הודיע כי אין בכוונתו לדון בנושא וכי הוא מקבל את הנהגתו של סמוטריץ'.

כזכור, אמש התבטא ח"כ סמוטריץ' כי "איתמר ואני חברים טובים ושותפים ומשוחחים, ברור לנו שצריך להמשיך ביחד וכך יהיה זו האחריות שמחייבת אותנו שתביא לניצחון הימין".

לדבריו: "נביא לציבור מוצר מוגמר של רשימה טובה ומאוזנת כדי למקסם את האלקטורט של גוש הימין. אנחנו שותפים וזו שותפות שמצליחה, היא הצליחה בבחירות האחרונות, היא הצליחה כל השנה והציבור אוהב את השותפות והיא תמשיך כדי שנוכל יחד להקים ממשלת ימין טובה למדינת ישראל".

ח"כ בן גביר על שאלת הפיצול

בריאיון באולפן 'כיכר השבת' התייחס ח"כ בן גביר להצעה של ח"כ סמוטריץ' שיתמודד בפריימריז של 'הציונות הדתית' ולעג: "להציע לי להתמודד ב'ציונות הדתית זה בערך כמו להציע לבצלאל להתמודד ב'עוצמה יהודית', במועד ג' כשלבצלאל היו מחלוקות עם בנט איך בונים רשימה - הוא הציע 'מחקר עומק' ולפי זה נקבע את החלק היחסי".

אומר בצלאל, לפחות תכבד את ההליך הדמוקרטי שלנו ונדבר אחרי שנסיים את הפריימריז בציונות הדתית
"בוודאי, ואז אנחנו נהיה יום יומיים לפני סגירת הרשימות ואז נרוץ מחדר לחדר ונתחיל עם ספינים ותדרוכים, ויבואו אליי עם עובדות מוגמרות, מה שעשו לי במועד ג', זה מה שמגיע לי? זה מה שמגיע לציבור? אחרי שנה כל כך טובה".

למה אתה ובצלאל לא יכולים לדבר, שבו תסגרו ביניכם, מה צריך את התקשורת באמצע?

"אתה מתאר לעצמך שאם הייתי יושב איתו לא הייתי מכנס מסיבת עיתונאים. הפעם האחרונה שדיברנו הייתה לפני שבוע ולא על זה. אני חבר טוב של בצלאל ועדין רוצה לרוץ יחד. זה לא סוד, בסקרים הפנימיים אני שווה הרבה. אני לא מחפש את הכותרות, אני רוצה לפתור, אני יודע מה הכוח שלי. הדרישה שלי היא שוויון".

האופציה של ריצה נפרדת עומדת על הפרק?

"אני מקווה שלא נצטרך להגיע לזה אבל זה אפשרי, אני לא חושש מריצה נפרדת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר