יותר משנה לאסון

המפכ"ל יקבל מכתב אזהרה מוועדת החקירה של אסון מירון

רנ"צ קובי שבתאי וקציני משטרה נוספים צפויים לקבל מכתבים שמתריעים כי ועדת החקירה עשויה להטיל עליהם את האחריות לאסון הכבד במירון בו נהרגו ארבעים וחמישה בני אדם (חדשות בארץ)

שבתאי מעיד בוועדה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

מפכ"ל המשטרה רב-ניצב יעקב שבתאי וכמה קציני משטרה נוספים צפויים לקבל בשבועות הקרובים מכתבי אזהרה מוועדת החקירה הממלכתית לאסון, כך על פי הדיוח ב-ynet.

המשמעות של מכתבי האזהרה, שלמעשה הוועדה מצביעה על אותם גורמים שיש להם אחריות למחדל ולאסון הכבד, ושייתכן שיהיה עליהם לשאת במחיר ולפרוש מתפקידם.

ההערכה היא שהמכתבים יגיעו בין היתר גם למי שהיה מפקד מחוז הצפון בעת האסון, שמעון לביא. כזכור, לביא בחר לפני יומיים להתפטר במפתיע מתפקידו ככל הנראה בניסיון להקדים את מכתב האזהרה שאמור להגיע אליו בכל מקרה.

על פי הדיווחים, בימים אלה בוחנת הוועדה את חלקם של קצינים נוספים במשטרה, ובהם תת-ניצב מוריס חן, שהיה ראש אגף המבצעים והשיטור בעת האסון.

למרות הביקורת העזה על התנהלות המשטרה ודרישת משפחות הרוגי האסון לפני כמה ימים להתפטרותו של שבתאי, בסביבתו של המפכ"ל אמרו שאין בכוונתו להתפטר מתפקידו. באופן רשמי, ההמלצות של הוועדה לא מחייבות את הממשלה אך עד היום אף ממשלה לא התעלמה מהמלצות של ועדת חקירה ממלכתית, לפחות לא באופן מלא.

מחר יתייצב לעדות בפני הוועדה ראש האופוזיציה בנימין נתניהו, שהיה ראש הממשלה בעת האסון. נתניהו הוא הגורם הבכיר ביותר שזומן להופיע בפני הוועדה, והדיון בהשתתפותו יחתום ככל הנראה את הפרק הראשון של עבודתה, גביית העדויות. על פי הדיווחים, נתניהו יחקר האם הופעל לחץ על המשטרה וגורמים אחרים לאשר את האירוע ללא הגבלת קהל למרות הסכנות בשל שיקולים פוליטיים.

כ־130 עדים התייצבו עד כה בפני הוועדה. נושאי תפקידים בעבר ובהווה, מומחים ואנשי מקצוע, עדי ראייה, נפגעים ובני משפחות הנספים ובפני הוועדה עוד עבודה רבה.

בנובמבר האחרון הגישה הוועדה את המלצות הביניים שלה שכללו, בין היתר, הגבלת קהל; הדלקה מרכזית אחת בטקס קצר; ומינוי שר אחראי לאירוע. הממשלה אימצה את המלצות הביניים במלואן והן קוימו בל"ג בעומר השנה, אם כי המתווה קרס באופן מעשי וכנגד המשטרה עלו טענות רבות על התנהלות ברוטלית כנגד העולים להר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר