אסון מירון

המסמך שנתניהו לא חתם עליו - ועלול להפיל עליו אחריות לאסון

ראש הממשלה לשעבר צפוי לחתום מחר את שלב העדויות בוועדת החקירה הממלכתית לאסון במירון. גורמים משפטיים טוענים כי מסמך שלא חתם עליו אף עלול להפיל עליו אחריות פלילית (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
נתניהו (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

מחר (חמישי), בשעות הבוקר, צפוי ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו, שחזר מלונדון, להתייצב מול חברי וועדת החקירה הממלכתית לאסון במירון. נתניהו צפוי להיות העד האחרון, מתוך יותר ממאה. הוא היה אמור להעיד היום, כ"א בתמוז, אולם ברגע האחרון מועד העדות נדחה.

לפי הדיווח הערב ב'כאן 11', גורמים משפטיים גורסים כי העובדה שנתניהו לא חתם לפני ההילולא על מסמך תקנות שיחריגו את האירוע בצל תקנות הקורונה, אלא אפשר לו להתנהל ללא הגבלות - עלול להיזקף לחובתו של ראש הממשלה ואף להביא לכך שתזדקף לחובתו אחריות פלילית לאירוע שהסתיים ב-45 הרוגים.

לפי העדויות השונות בוועדה, נתניהו החליט לאפשר את קיום ההילולא במירון כרגיל, למאות אלפי עולים, מבלי שכינס את קבינט הקורונה או את הממשלה וחתם על הצהרות. לפי הדיווח, נתניהו אפשר זאת בגלל לחצים פוליטיים של המפלגות החרדיות.

עוד דווח כי בזמן אמת היו יועצים משפטיים במשרדי הממשלה שהזהירו כי מדובר באירוע לא חוקי. במהלך דיוני וועדת החקירה לאסון הבהירו החוקרים כי גם הם רואים כך את פני הדברים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר