אחרי עשור

חולה הפוליו הראשון בארה"ב - אברך ממונסי

לפי מקורות בקהילה, צעיר חרדי שנישא לאחרונה הוא הנדבק הראשון במחלה הקטלנית, שלא אותרה בארה"ב מזה כמעט עשור • האברך שוחרר מאשפוז, הרשויות פועלות לחסן (עולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

בארצות הברית התאכזבו לגלות כי אחרי כמעט עשר שנים, חזר הפוליו לאיים על בריאות הציבור וזאת רק אחרי שנרגעו מהקורונה.

פוליו, מחלה מידבקת משתקת ולעיתים אף קטלנית, נקרא גם 'שיתוק ילדים', על שם התוצאות ההרסניות שהשאיר עד לפני כמה עשרות שנים. לאחר שפותח החיסון לפוליו, כמעט לא נתקלו בו, וארה"ב לא דיווחה על חולי פוליו זה קרוב לעשור.

לאחר שבישראל דווח בחודשים האחרונים על חשש מהתפרצות של המחלה לאחר שנדבקו בו כמה אזרחים, ארצות הברית מדווחת אף היא על ביקור של הפוליו, בתקווה שיהיה קצר ככל האפשר.

הנדבק הראשון בארצות הברית כולה דווח על ידי שירותי הבריאות של מחוז רוקלנד בניו יורק, אזור רווי קהילות חרדיות כגון מונסי, ניו סקוור ועוד. הרשויות דיווחו על כך בסוף השבוע, כשלדבריהן החולה, שלא מחוסן כנגד המחלה, חווה שיתוק בגופו.

מונסי החסידית בהלווית האדמו"ר מסקולען, ארכיון (צילום: Shutterstock)

לא ארך זמן רב עד שבקהילות החרדיות הבינו כי הנדבק הוא חרדי, אברך מן היישוב מונסי. על פי קולות מן הקהילה, מדובר בצעיר שנישא רק לאחרונה ומתגורר במקום יחד עם רעייתו. הוא שוחרר מאשפוז אך מתנייד בכיסא גלגלים.

נבחר ציבור מקומי צייץ בנושא, כשהוא מגנה את התושבים שאינם מתחסנים - ברמיזה עבה כלפי החסידים, שנחשבים לעתים קרובות למתנגדי חיסונים, כאשר מחוז רוקלנד פיגר באופן ניכר בכמות המתחסנים. לאחר ביקורת ציבורית נמחק הציוץ.

רשויות הבריאות מצידן מתכוונות לפתוח בקמפיין נרחב הקורא להתחסן מפני המחלה הקשה, ובכך למנוע שיתוק או אף מוות. כבר בערב שבת הציעו הרשויות חיסון חינם לכל תושבי ניו יורק שאינם מחוסנים עדיין.

מנהל מחוז רוקלנד, אד דיי, הגיב לחששות וקרא להתחסן. לדבריו, המחוז אינו "חסין מפני הססנות חיסונים".

"זה בדיוק מה שהוביל למשבר החצבת איתו התמודדנו, וזו הסיבה שאנחנו כל הזמן עושים מה שאנחנו יכולים כדי להיות פרואקטיביים לגבי חיסון התושבים", אמר דיי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר