יתרונות בריאותיים

רק ירק 'תמים'? הנה 8 דברים שלא ידעתם על מלפפון

המלפפון הרבה יותר מתוחכם ממה שהוא נראה. אכילת מלפפון לא רק מונעת התייבשות, אלא משפרת מערכות רבות בגוף שלנו: הכירו 8 יתרונות שיגרמו לכם לרוץ ולאכול מלפפון (בריאות)

מישאל לוי | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

הוא נראה תמים, חושבים שהוא סתם 'מים בטעמים', עד שמכירים לעומק את סגולותיו של המלפפון. מסתבר שלמרות שהמלפפון מורכב ברובו ממים - הוא מכיל כמות רבה של חומרים שתורמים לבריאותו. הכירו 8 מפלאי המלפפון:

1. ויטמינים - המלפפון מכיל את הויטמינים הבסיסיים a.b,c, ואתם בטח לא תתפלאו אם נאמר לכם שכמות גדולה מהוויטמינים נאגרת דווקא בקליפה. למרבה המזל הקליפה של המלפפון טעימה...

2. מסייע להרזיה - הסיבים התזונתיים שבמלפפון מסייעים לעכל את האוכל בצורה טובה יותר, ואם אתם מחובבי הנשנוש - תוכלו לנשנש מלפפונים גם בכמות גבוהה יחסית מבלי לשלם על כך מחיר קלורי יקר (מלפפון בודד מכיל כ-15 קלוריות).

3. מסייע בתוספת לחות לעיניים - העיניים שלכם צורבות? הניחו פרוסת מלפפון על כל אחת מהעיניים ותופתעו מהיעילות של הירק המדהים הזה. בנוסף, פרוסות מלפפון קרות מורידות את הנפיחות בעיניים, ואף מסייעות בהתמודדות מול 'שקיות בעיניים'.

4. משפר את איכות העור - המלפפון עשיר בחומרים המסייעים בשיפור מראה העור, כמו אשלגן, מגנזיום וצורן,

5. מסייע במניעת סרטן - במלפפון קיימים כמה רכיבים כימיקליים כדוגמת ה'כלורופיל', שהוכחו כיעילים במניעת כמה מסוגי הסרטן.

6. מסייע במניעת מחלות בלב ובכלי הדם - בקליפת המלפפון קיימים 'פיטוסטרולים' - רכיבים הדומים לרכיבי הכולסטרול ונספגים בגוף בצורה דומה - הרכיבים 'מתחרים' עם הכולסטרול על הספיגה במעיים, ובכך מורידים את כמות הכולסטרול הנספגת בגוף.

7. טיפול במכת שמש - השתזפתם בים והעור שלכם נפגע? נסו להניח פלחי מלפפון על המקום הפגוע. המלפפון יסייע בהרגעת המקום הפגוע ובשיקום העור השרוף.

8. ניקוי רעלים - גם אתכם מנסים לשכנע לרכוש פורמולה ייחודית לניקוי רעלים מהגוף? לפני שאתם משלמים סכומים בלתי מוצדקים על חומרים בלתי מזוהים, תוכלו לאכול מלפפונים. המים של המלפפון מסלקים את הפסולת והרעלים מהגוף, ובמקרים רבים הם מסייעים אף בפירוק של אבנים בכליות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר