טיפים חשובים!

איך לנהוג בפגישות שידוכים: למהר, או לקחת את הזמן

האם כדאי לצופף את הפגישות או שעדיף דווקא למרוח אותם על זמן רחב? האם יש משמעות לפרק הזמן הזמן הזה? וכיצד נוכל לעכל את הרגשות ולהתארס בשלווה ורוגע? (שידוכים)

ישראל גינצבורג | כיכר השבת |
פגישות שידוכים | אילוסטרציה (צילום: קובי גדעון / לע"מ)

עברתם את שלב הבירורים ושמעתם על הצד השני דברים מופלאים. הודעתם לשדכן שאתם מעוניינים להיפגש, ואתם צריכים לקבל החלטה על קצב הפגישות הרצוי: האם להיפגש כל יום? כל יומיים, או אפילו פעם בשבוע? האם בכלל יש משמעות לפרקי הזמן שבין הפגישות - מעבר לקבלת ההחלטה אם להמשיך או לא?

בניגוד לשלב הבירורים - הליך הפגישות הוא גם תהליך רגשי, כשבמהלכו בני הזוג מרגישים אם יש ביניהם חיבור או לא. כשמדובר בתהליך רגשי חשוב שנהיה נוכחים בו - אם לא נעמוד תחת לחץ, נוכל להגיע לפגישה הבאה בשלים יותר, תוך הבנה שבתהליך רגשי לוקח לנו זמן לעכל את התחושות המודעות והבלתי מודעות.

בחלק גדול מהמקרים נתלהב מהפגישה רגע לאחר שהיא הסתיימה, אך בבוקר שאחרי או אפילו כמה ימים לאחר מכן יעלו בנו ספיקות, מחשבות, סצנות חריגות, רגשות שלא עלו במהלך הפגישות, או סתם הרהורים נוספים. בכדי לא להרגיש כל החיים שהתחתנו מתוך לחץ ובלי לחשוב - עדיף לנו לשאול כמה שיותר שאלות לפני האירוסין ולתת עליהם את הדעת, מאשר לשאול שאלות לאחר האירוסין או החתונה.

כששאלנו שאלות לפני האירוסין ובכל זאת קיבלנו החלטה להמשיך הלאה - אנחנו יודעים שבחרנו לאחר שלקחנו בחשבון את כל הצדדים והספיקות, ואילו כשאנחנו שואלים את אותן השאלות רק לאחר האירוסין אנחנו לא באמת מסוגלים להתייחס לשאלות האלו ברצינות מתוך תחושה ש"כבר מאוחר מדי, ובכל מקרה לא נרצה לבטל את השידוך".

בשל העובדה הזו - עדיף שנרחיק את הפגישות אחת מהשנייה ככל הנצרך, בכדי שלא נקבל את התחושה של 'התארסנו בפזיזות'. התחושה של 'סתם מרחנו זמן' עדיפה בהרבה על התחושה של 'סתם נחפזנו, ונדפקנו לכל החיים' - וכן, פגשתי לא מעט אנשים שסוחבים את התחושה הזו במשך עשרות שנים.

אגב, בארה"ב נהוג בקהילות מסוימות להיפגש בקצב של אחת לשבוע, כשבשבוע שבין פגישה לפגישה יש זמן מספק לעכל את הסיטואציה, לחשוב, להסתפק, ולהגיע לפגישה הבאה הרבה יותר מכוונים ולא בתחושה של לחץ.

ומה נעשה אם הצד השני מתעקש להיפגש בתדירות גבוהה יותר? אף אחד לא יכול לומר לכם מה לעשות, אך ככלל - לא מומלץ לקבל החלטות רק בשל לחץ מהצד השני. אף אחד לא ימליץ לכם להשקיע את הכסף שלכם במקום שבו היזם דוחק בכם למהר, וכנראה שלא כדאי לכם להשקיע את החיים שלכם לנצח מתוך לחץ.

בדומה לכך - מומלץ לא למהר ולסגור שידוך מתוך לחץ לסיים אותו "לפני תחילת זמן אלול" כדי שהחברים יספיקו להגיע, או לפני חתונת האחות הגדולה. כשם שלא תסגרו חוזה על דירה לפני שאתם בטוחים במאת האחוזים - אל תקבלו החלטות שיקבעו את הגורל שלכם לכל החיים רק בשל שיקולים של זמן ונוחות. החלטה דרמטית שכזו אמורה להגיע מתוך רוגע ושלווה - ולא מתוך לחץ או שיקולים של נוחות.

. . .

(לפניות לכותב: israel@kikar.co.il)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר