כל הפרטים

מהיום: הרפורמה במחירי התחבורה הציבורית נכנסת לתוקף

רפורמת התשלום החדשה בתחבורה הציבורית בישראל - "דרך שווה" יוצאת לדרך עם תעריף תשלום זהה לכל הארץ וחופשי ארצי במחיר מוזל. יבוטל הערך הצבור בכרטיסי הרב קוו (ברכב)

בני סולומון | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

החל מיום שני הבא תצא לדרך באופן מלא רפורמת התשלום החדשה בתחבורה הציבורית - "דרך שווה":, אך כבר מהיום (שני), ניתן לשלם את התעריפים החדשים באפליקציות התשלום השונות.

על פי הרפורמה החדשה והשנויה במחלוקת שקידמה השרה מרב מיכאלי, מבוטלות ההנחות שהיו בתשלום באמצעות הרב קוו והחל מה-01.08, תעריפי הנסיעה הבודדת עתידים להיות אחידים באפליקציות וברב-קו, ויחושבו בהתאם למרחקי נסיעה קבועים מראש.

לרפורמה יש יתרונות בשל העובדה שנוסעי התחבורה הציבורית יוכלו לדעת כמה עולה כל נסיעה באמצעות כרטיס יומי רגיל, ללא הבדל באזור הנסיעה או שיטת התשלום (כרטיס הרב-קו / אפליקציות התשלום), אך ישנה גם עלייה במחירי הנסיעה הפנימיים בערים החרדיות אלעד, ביתר עילית ומודיעין עילית.

המשתמשים באפליקציות לא צריכים לחשב את התשלום וסוף החודשת באופן אוטומטי הם יקבלו את ההנחה המרבית שמגיעה להם בהתאם למספר הנסיעות והרגלי השימוש שלהם.

בכל מקרה, עלות הנסיעות לא תעלה מעל גובה מחיר חופשי ארצי (225 שקלים לכל החודש) וחופשי אזורי בפריפריה (99 שקלים לכל החודש). יש לשים לב כי נסיעה ברכבת ישראל עולה יותר (חופשי ארצי משולב רכבת).

משתמשי אפליקציות התחבורה הציבורית יהיו זכאים כבר ממחר בקלות מההטבות החדשות לפרופילים המאושרים ע"י משרד התחבורה, על ידי עדכון הפרופיל באפליקציה בהתאם להנחיות משרד התחבורה:

בני ובנות 75+ יהיו זכאים לנסיעות בחינם, אזרחים ותיקים ממשיכים לקבל 50% הנחה גם על נסיעות בודדות וגם על חופשי חודשי.

ילדים ונוער בגילי 5-18 ימשיכו לקבל את ההנחה של 50% גם ברכישת כרטיס "חופשי חודשי לנוער", כך שכרטיס "חופשי ארצי" בכל המדינה יעלה עבורם 112.5 שקלים, וכרטיס "חופשי אזור 1" - 49.5 שקלים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר