שחזר את הפיגוע | צפו

האברך שנדקר בפיגוע בצומת רמות - שוחרר מבית החולים

חסדי שמיים: פחות משבוע לאחר שנדקר בצומת רמות על ידי מחבל - בתוך האוטובוס, האברך הפצוע השתחרר מבית החולים שערי צדק - וזה מה שהוא אמר ביציאה • צפו (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
האברך שנדקר יוצא מבית החולים (צילום: שערי צדק)

לאחר שבועות של שקט ביום שלישי שעבר אירע פיגוע טרור בירושלים כאשר אסמאלעיל נמר, מחבל ערבי, דקר אברך חרדי במהלך נסיעה באוטובוס - ונוטרל בתוך זמן קצר בידי צלם עיתונות. היום (שני), שוחרר האברך ר' אליעזר מליש מבית החולים שערי צדק.

כזכור, המחבל אסמאלעיל נמר, פלסטיני, תושב יו"ש בשנות הארבעים לחייו, החל את הפיגוע, דקות ספורות לפני השעה 17:00 בערב, במהלך נסיעה באוטובוס קו 137 של 'אגד תעבורה', שנוסע מגבעת זאב להר חוצבים. במהלך הנסיעה בכביש רמות, כמה עשרות מטרים לפני צומת רמות, החל המחבל לדקור את אחד הנוסעים, אברך חרדי בן 41, ופצע אותו בצווארו.

נהג האוטובוס, שקלט בתוך שניות ספורות את המתרחש, מיהר לעצור את האוטובוס בצד הכביש ופתח את הדלתות. המחבל, נמלט ראשון ואחד מעוברי האורח ניסה לנטרלו באמצעות אבן שזרק לעברו, אך ללא הצלחה. באותו זמן, בחסדי שמים, עבר במקום צלם אתר ynet, משי בן עמי, יחד עם בנו הקטן. הוא זיהה את המהומה ומיהר לשלוף את נשקו האישי ולנטרל את המחבל.

היום כאמור, פחות משבוע לאחר הפיגוע, אליעזר (אליוט) מליש, שוחרר בחסדי שמיים מבית החולים.

רגע לפני שחרורו מבית החולים כשלצדו צוות יחידת הטראומה והמחלקה הכירורגית במרכז הרפואי שערי צדק שטיפל בו והנוסע שנטרל את המחבל והציל את חייו, הוא סיפר על מה שעבר.

תחילה הודה לכולם ואמר: "אני רוצה להודות לצוותי ההצלה שטיפלו בי בשטח, לצוות הרפואי המסור שהציל את חיי והעניק לי טיפול רגיש ומסור, לארגוני החסד כמו משפחה אחת והעובדות הסוציאליות, כל אלה נתנו לי את הכוח להחלים בצורה כל כך טובה, ונתנו לי תחושה שאני לא לבד. אין לי מספיק מילים כדי להודות לכם על זה שאני יוצא מפה כך היום", לאחר מכן שחזר את מה שקרה בזמן הפיגוע.

ד"ר אלון שוורץ, מנהל יחידת הטראומה במרכז הרפואי שערי צדק, אמר במסיבת העיתונאים שנערכה לאחר השחרור: "אנחנו מאוד שמחים מההחלמה המהירה של אליעזר טיפלנו בו במסירות, הצוותים הרופאים האחיות הפסיכולוגים והעובדים הסוציאליים".

עוד אמר ד"ר שוורץ: "אליעזר נפצע פציעות חודרות ומסכנות חיים ומכולם הוא החלים ועדיין מחלים. נמשיך לעקוב אחר מצבו גם לאחר השחרור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר