תופעה מטרידה

גברים, זו הסיבה האמיתית לנחירות בלילה

תופעת הנחירות בלילה היא תופעה מטרידה שמקשה הן על הנוחר והן על שכניו לחדר • ממה נובעות הנחירות? מהם הפתרונות האפשריים? וכיצד תוכלו להפסיק לנחור? (בריאות)

מישאל לוי | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

מי נוחר בלילה - גברים או נשים? ובכן הסטיגמה שבה גברים נוחרים לא רחוקה מהמציאות: אחד מכל שלושה גברים סובל מנחירות בלילה, לעומת אחת מכל חמש נשים. ועדיין, התופעה רווחת מאד, וגם אם אתם לא נוחרים בוודאי לא תתקשו להצביע על אנשים שקשה להירדם כשהם ישנים.

לא רק הסביבה של הנוחרים סובלת, אלא גם הם בעצמם. לרוב הם ייחשפו לתופעה לראשונה לאחר שמישהו ישן על ידם והתקשה להירדם, תוך שהוא מתאפק לא לתחוב אטב כביסה באף של הנוחר שלצדם. בבוקר הוא ישתף אותם בתחושות תוך שהם מתפלאים, "אני נוחר? אתה בטוח? לא שמעתי כלום...", ומאז הם יחששו לישון בסביבת אנשים אחרים בכדי לא להרגיש המטרד השכונתי.

אז ממה נובעות הנחירות, ומה תוכלו לעשות בנידון?

ובכן, כשתלכו לרופא אף אוזן גרון בכדי לקבל מענה תופנו ככל הנראה למעבדת שינה בכדי לבדוק אם בנוסף להפרעות השינה אתם סובלים גם מהפרעות נשימה במהלך הלילה. אנשים שסובלים מהפרעות נשימה יסבלו גם מתחושת עייפות מתמדת כתוצאה מאיכות השינה הירודה שלהם.

יש כמה סיבות אפשריות לנחירות, כשלפעמים תקבלו חוות דעת שונות מרופאים שונים. בחלק מהמקרים השקדים עלולים להתגלות כנפוחים, כשהם חוסמים את האוויר ומייצרים מעין תיבת נגינה מטרידה. במקרים אחרים מחיצת דופן האף עלולה להיות עקומה, והאוויר יוצא מהאף בתנועה של שריקה. במקרים אלו יפנו אתכם הרופאים לבצע ניתוח קטן שיפתור את הבעיה.

במקרים אחרים, אין הסבר חד משמעי לבעיה מעבר למבנה לסת רחב וצוואר קטן, היוצרים מעין צוואר בקבוק לאוויר, כשהוא יוצא בתנועה של נשיפה. במקרים כאלו ניתוח לא יעזור, ובשוק קיימים פתרונות נוספים כמו אולם יש שלושה דברים שיכולים לשפר את הבעיה בצורה משמעותית:

1. ירידה במשקל - ככל שהמשקל שלכם גבוה יותר יש סיכוי רב יותר שאתם נוחרים. אם תרדו במשקל הנפיחות בגרון שלכם תרד, וכנראה שהמצב יישתפר כשבחלק מהמקרים הנחירות אף ייעלמו כליל.

2. שינה על הצד - שינה על הגב מעצימה את תופעת הנחירות, ואם תשנו על הצד כנראה שהנחירות שלכם יהיו הרבה פחות קולניות. אז אם אתם לבד אתם מוזמנים לנחור בקולניות, אולם אם אתם בחברת אנשים - תשתדלו לישון על הצד.

3. אל תשתו אלכוהול בלילה - שתיית אלכוהול לפני השינה עלולה להעצים את תופעת הנחירות. אלכוהול מרפה את שרירי הנשימה, והשרירים הרפויים עלולים לגרום לכם לנחור אפילו אם אתם לא מהנוחרים הסדרתיים.

והכי חשוב: הקפידו שלא לפגוע בכבודו של הנוחר. הנחירות הן לא בשליטתו והוא סובל מהם לא פחות מכם. אתם יכולים להסב את תשומת ליבו, אתם יכולים להעיר לו בעדינות, אולם אל תפגעו בדימוי העצמי שלו רק בשל העובדה שמבנה הלסת שלו קצת שונה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר