לא בכל מחיר!

גמילה מחיתולים: זאת הטעות שאתם עלולים לעשות

החלטתם לגמול את הפעוט? חשוב שתעשו את זה ממניעים נכונים. זאת הטעות החמורה שאתם עלולים לעשות אם אתם מקבלים את ההחלטה הזו משיקולים שאינם עניינים (משפחה)

(צילום: שאטרסטוק)

המצב הכלכלי שלכם לא משהו והחלטתם לנסות לחסוך. ישבתם על רשימת ההוצאות וגיליתם שאתם משלמים סכום משמעותי בכל חודש על טיטולים לפעוט בן השנתיים ורבע. האם יש בעיה לגמול את הילד בכדי לחסוך בשורת ההוצאות הזו?

ובכן, בואו ננתח את הסיטואציה: כשאתם בלחץ כלכלי אתם בדרך כלל מתוחים. אף אחד מאתנו לא אוהב להוריד את רמת החיים, ובדרך כלל הלחץ הכלכלי מלווה במתיחות ואף בתחושה קשה של תסכול.

במקביל - כשאתם מחליטים על הליך של גמילה מחיתולים אתם צפויים להיתקל בהצלחות אך גם בפספוסים רבים שבוודאי לא מוסיפים לשלוות הנפש. האם כשהילד שלכם 'יפספס' תצליחו לקבל את ה'פספוס' בקלות, או שהתסכול על המצב הכלכלי לא יתפרץ על הזאטוט האומלל?

בנוסף, במקרים רבים הילד לא באמת בשל, ובשל הלחץ הכלכלי שלכם אתם עלולים לדחוק אותו להליך שהוא לא באמת בשל אליו. כשאתם בוחרים לגמול ילד בשל דוחק כלכלי אתם עלולים לדחוף אותו לשלב התפתחותי שהוא עדיין לא נמצא בו, כשלפעמים יש לכך השלכות פסיכולוגיות שיכולות ללוות את הילד גם בתקופת הבגרות.

גם אם החלטתם לגמול בכל זאת - תזכרו שהזאטוט בן השנתיים לא אמור לקבל ולו נזיפה אחת על פספוסים. הוא לא אשם שהוא לא נולד 'גמול', וגם אם אתם מלאים בתסכול אין שום סיבה שתתפרצו עליו. הפספוסים הלא נחמדים הם חלק בלתי נפרד מהליך הגמילה הבריא, וזה בדיוק הזמן ללמד אותו להיכשל ולהבין שזה חלק בלתי נפרד מהליך הגדילה והלמידה. אז גם אם החלטתם לגמול אותו מטעמי חיסכון - תזכרו שהוא לא אשם בתסכול שלכם!

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר