סוף למחיר המופקע?

בכיר במו"מ בין אוקראינה לרוסיה: המצור על הים השחור יוסר תוך שבוע, תבואה תשוחרר לעולם

אחרי חתימת הסכם בין רוסיה לאוקראינה בתיווך טורקיה והאו"ם, בכיר אומר כי תוך שבוע אוקראינה תחדש את ייצוא התבואה במסגרת ההסכם ועשרות מיליוני טונות ישוחררו מהנמלים (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
תבואה אוקראינית בנמל אודסה לפני הפלישה הרוסית (צילום: Shutterstock)

המצור על הנמלים האוקראינים: אחרי שביום שישי האחרון נחתם הסכם בין רוסיה לאוקראינה לפיו רוסיה תאפשר לאוקראינה לייצא תבואה לעולם, זאת בעקבות לחץ בינלאומי כבד - דוברו של נשיא טורקיה ארודאן אומר כי בתוך שבוע יתחדש ייצוא התבואה מאוקראינה.

על פי דוברו של ארדואן, ששימש יחד עם האו"ם כמתווך וערב בין הצדדים, כ-25 מיליוני טונות של תבואה כבר ממתינים ליציאה מאוקראינה למדינות שונות ברחבי העולם.

ההסכם בין המדינות התרחש אחרי לחץ בין לאומי כבד בצל עלייה במחירי החיטה ובצל חשש ממדינות מסויימות באפריקה שעשויות לסבול ממחסור של לחם וחוסר ביטחון תזונתי בשל חוסר הייצוא של תבואה אוקראינית בזמן שלפני הפלישה הרוסית אוקראינה הייתה הספק העיקרי של חיטה למדינות אלו.

למרות חתימת ההסכם, רוסיה אתגרה את הצד האוקראיני בתחילת השבוע, כשפחות מ-48 שעות לאחר החתימה על ההסכם, הפגיז הצבא הרוסי את נמל אודסה, אחד הנמלים המרכזיים שיועדו לייצוא תבואה אוקראינית, מה שעיכב משמעותית את ייצוא התבואה.

באוקראינה מיהרו לגנות את רוסיה אך הבהירו כי ההסכם עדיין בתוקף וייצוא התבואה ייצא תוך שבוע ימים. גם באו"ם ובמדינות נוספות גינו את המתקפה הרוסית זמן קצר לאחר חתימה על הסכם עם אוקראינה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר