יאללה שופינג?

שר האוצר יוזם: הגדלת הייבוא - ללא מע"מ

ליברמן בוחן הגדלה משמעותית של תקרת סכום הפטור ממס על ייבוא חבילות מאתרים בינלאומיים - מ-75 דולרים ל-300 • עוד לא ברור האם המהלך אפשרי בתקופת הבחירות (כלכלה)

יוני גבאי | כיכר השבת |
שר האוצר אביגדור ליברמן (צילום: מארק ישראל סלם, פול)

המחירים בישראל לא מפסיקים לעלות, אבל אולי כאן דווקא יש בשורה שתיטיב עמכם: שר האוצר אביגדור ליברמן הנחה את רשות המסים להגדיל פי ארבעה את תקרת הסכום עליו יחול פטור ממס על ייבוא של חבילות מאתרים בינלאומיים - מ-75 דולרים ל-300. כך פורסם אמש (רביעי) ב'חדשות 12'.

התוצאה הישירה של מהלך כזה תהיה שישראלים יוכלו להזמין מוצרים רבים מאתרי אינטרנט ברחבי העולם ללא תשלום מס נוסף על ייבוא, אלא רק את מחירם המקורי. משמע: אפשרות לחיסכון גדול.

ע"פ הדיווח, שר האוצר מתכנן שהפטור יינתן רק למוצרים בשווקים ריכוזיים שנשלטים על ידי יבואנים בלעדיים, כגון בתחום הטואלטיקה, הנשלט על ידי ארבע חברות גדולות, מה שמוביל למחירים גבוהים לצרכן.

רשות המסים בוחנת כעת לאיזה תחומים בדיוק יוענק הפטור, כשהמטרה היא לא לפגוע בענפי ייצור ישראלים. אתגר מרכזי שיעמוד בפני הרשויות אם הפטור יינתן הוא ביצוע אכיפה שתבחין בין מוצרים פטורים למוצרים לא פטורים.

בנוסף, מכוון שמדובר בצעד שמקורו בכוח החלטות שר ולא בחקיקה, הפטור המוצע לא מצריך אישור של מליאת הכנסת אלא של ועדת הכספים בלבד, אולם מכיוון שאנו בתקופת בחירות, ליברמן יזדקק לחוות דעת משפטית המאשרת לו את המהלך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר